Ritme op het kinderdagverblijf

ik zit deze week echt met een dingetje.
Brent slaapt op het kinderdagverblijf, t.o.v. thuis, echt minimaal. Hij doet daar zeer korte slaapjes en dan vaak.
Het zit op een vertikale groep (horizontaal kennen ze niet) en in eerste instantie sliep hij ook altijd op de groep. Dit heb ik in overleg kunnen laten veranderen, maar dat maakt het niet beter.
Brent is altijd een lief/makkelijk jongetje dat bijna niet huilt. Nu was het afgelopen keer zo erg dat ze me bijna wilden bellen om hem te komen halen omdat hij het echt niet naar zijn zin had (huilen, niets willen, niet alleen kunnen zijn, etc)
Thuis slaapt hij 3x 2 uur en daar 4 a 5x een half uur... overdag.
wat moet ik hier nu mee. De opvang in onze regio is niet zo dat we zomaar kunnen overstappen (veel wachtlijsten, weinig aanbod, grote aanbieders met allemaal zelfde soort beleid, etc)
Hoe dit op of aan te pakken????
Wat kunnen we binnen deze opvang gaan doen om het hem beter te laten vergaan??? Voor de rest accepteerd hij overigens alles, het weggaan bij het brengen is geen probleem, eten of fles accepteerd hij daar ook van de leidsters, etc.

misschien is hij erg gevoelig voor geluid van andere kinderen. ik werk zelf op een creche en wij leggen de kinderen die hier gevoelig voor zijn vaak apart op een kamertje waar ze minder last hebben van het geluid. en misschien wachten ze te lang met naar bed brengen. houden ze jullie eigen ritme goed aan?
en misschien kan hij zijn rust niet vinden doordat hij gevoelig is voor de vele prikkels en indrukken die hij opdoet.

dus ik zou overleggen om hem op tijd op bed te brengen, goed in stoppen met een dekentje. op een stil kamertje laten slapen en proberen zoveel mogelijk jullie eigen ritme aan te houden.

Misschien helpt het om een ongewassen, gedragen t-shirt van jou om het matrasje te leggen, dan ruikt het bedje naar jou.
Ik merk ook dat Lotte lekker slaapt in de kinderwagen in de ligstand (hij kan helemaal plat), misschien is dat bij jullie ook een optie.
Thuis aan een muziekje laten wennen en dat muziekje meegeven bij het kdv.

Zo rond de 8 maanden begint een kindje op te merken dat je komt en weggaat. Als gevolg daarvan kan hij gaan huilen als je weg gaat, betekent eigenlijk gewoon dat een kindje minder afhankelijk wordt.

Misschien is Brent daar wel erg snel mee.

Maar het is een vervelende periode, en ook al is er niets aan de hand dan nog voel het niet fijn om hem achter te laten en kun je er best van slag van zijn.

Heeft hij een vaste knuffel? Misschien kan je die knuffel even een paar nachten bij je nemen tijdens het slapen dan krijgt ie een lekker geurtje.

Terug
Bovenaan