Ritme opbouwen

Hallo

Mijn zoon is 8 weken en er is totaal geen ritme meer te vinden.

Overdag wil hij niet op bed vanmorgen weer anderhalf uur bezig geweest tot dat hij echt hard ging krijsen ben ik er mee gestopt.

In mn arm slaap hij zo of borst maar zodra ik m neerleg in t brullen....in de nacht gaat het dan weer wel goed.....Hij heeft koemelk allergie en gebruikt pepti maar dat is lichtverteerbaar waardoor hij snel weer honger heeft......ik geef hem ok gewoon wat extra's over 7 weken moet ik weer werken zoon slaap niet als we weg zijn is veel te nieuwsgierig. Dus hou me hart vast als hij naar de gast ouder gaat..... ....Als hij wakker is dan is tie vrolijk en leuk maar al snel gaat hij huilen.....Het vreet best energie en zit er momenteel ook er door heen. Ontzettend moe en dat huilen kan ik ook niet aanhoren meer,  voel me erg slecht als ik dat zegt.

Ritme met eten gaat niet omdat hij snel honger heeft

Hoe doen jullie dat toch allemaal

Hoi Nv,

Wat vervelend dat je er zo doorheen zit :(

Het kost ook bergen energie als je kindje niet helemaal zijn draai kan vinden.

Misschien is een kinderosteopaat een optie?

Hoi nv,

Ritme, wat heet ritme. Wij hebben onze dochter grotendeels zelf haar ritme laten bepalen. Overdag slapen bij ons in de armen, in de box of in haar wieg. Tot 6 maanden hebben we haar ook nooit laten huilen. (Westerse mensen zijn de enige soort, die hun kinderen niet continue bij zich dragen heb ik me laten vertellen) als jij je zoon vast hebt is het lekker warm. Leg je hem in z'n wiegje is dat ineens koud. Ik zou ook liever bij m'n moeder in de armen liggen, lekker warm en veilig.

Over 7 wkn weer werken.. In die tijd gebeurt er nog zo veel. Maak je je daar alsjeblieft niet te veel zorgen over. Laat het een beetje los en zie hoe het komt. Misschien worden jullie hier allebei een beetje relaxter van.

Heel veel succes.

Groetjes Anouk

Het gaat gelukkig al stukken beter sinds dat we hem op zn buik laten slapen hij is een echte buik slaper. Ik merk dat hij snel moe is na 3 kwartier is hij het weer zat en gaat huilen ik leg hem dan op bed misschien maar voor half uur maar is wel weer vrolijk daarna. In arm slaapt hij ook nog wel eens, maar hoef hem niet meer in slaap te wiegen hij valt op zn buik zelf in slaap....

Hallo!

Hier had ik precies hetzelfde probleem. Mijn dochtertje heeft ook koemelk allergie. Snachts slaapt ze goed, overdag was het drama!

Ze kreeg ook pepti, hier was ze opzich wel wat rustiger op maar nog steeds niet lekker in haar vel. Ze krijgt nu Puramino en dit is echt een wereld van verschil!

Mijn dochtertje had ook enorm baat bij geborgenheid!  Inbakeren hielp bij haar heel erg!  Ik legde toen ze klein was ook een voedingskussen om haar heen zodat ze dr eigen geborgen en veilig zou voelen net als bij mij op de arm!  Dit heb ik gedaan totdat ze dr eigen naar boven kon verplaatsen, dan wordt het gevaarlijk i.v.m het hoofdje wat eronder kan komen!

Verder heb ik haar ook in die moeilijke periode veel bij me gehouden want slapen bij mij op de arm was vaak toch de enigse oplossing!

Mijn dochtertje heeft ook verborgen reflux (symptoom van kma), hierdoor ging ze iedere keer huilen als ik haar in haar bedje ( op haar rug, plat) neerlegd,  het heeft bij haar geholpen om haar matrasje een klein stukje omhoog te doen zodat ze niet meer helemaal plat lag.

Ik zat er in die tijd ook echt doorheen en zag ook geen licht aan het einde van de tunnel om het zo maar te zeggen maar echt waar, er komt een einde aan!  En dan kan je er echt weer van genieten!

Ze is nog steeds niet een hele goeie slaper overdag!  Maar valt nu zonder huilen in slaap in haar eigen bed!,  slaapt overdag veel meer ,, hooguit 1uurtje per keer, maar dat is beter dan 5 á 10minuutjes!  Ze lacht, ze babbelt en ze huilt niet meer de hele dag en vooral niet meer zo hard!  (ze is nu 18 weken)

Dus mocht je kindje zo onrustig blijven zal ik zeker Puramino een kans geven!  Moet wel via de kinderarts !

Super bedankt voor de tip...

Het gaat idd beter maar na de fles vaak onrustig gaat hikken spuugt soms wat vorige week spuugde hij bijna heel de week en rook echt zuur, heb jij wat gekregen voor de verborgen reflux......tis niet continu maar als hij gaat huilen en ik leg hem  op zn rug omdat ik zn fles klaar moet  maken of plassen hahaha dan krijs hij alles bij elkaar in de box hijmoet ook leren op zn rug te spelen enz....Hij slaapt op zn buik tegenwoordig en dat gaat super goed....ik moet do naar cb dus ga eens na vragen.....Bedankt nogmaals....

Terug
Bovenaan