Ritme & regelmaat helemaal weg!

hallo dames,

ik had een super fijn ritme met johnny en het ging super goed, tot hij vannacht ineens verschrikkelijke krampjes kreeg.. hij wil om de 2 uur / anderhalf uur drinken en drinkt dan 60, 70, 80 of 90 cc.. Normaal ( 5 x 200 ) hij geeft sinds vandaag ook veel mondjes terug.. ben hem goed in de gaten aan het houden en zijn temperatuur controleer ik ook elke keer bij het verschonen.. verder niks aparts, lekker alert.. heb de ha al gesproken maar ze zei dat er niks aan de hand was en ik het nog even moest afwachten.. nu is hij om half 6 eindelijk in slaap gevallen en slaapt nu nog.. ik ga hem zo wakker maken voor de laatste voeding.. helaas word dit dus een nacht met weinig slaap want hij heeft nu zijn nacht al gehad.. maar vond het zo zielig voor hem en hij was zoooo moe, dus heb hem lekker laten slapen.. ik zie wel hoe het gaat..

hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt? zo ja? weten jullie wat het was? kon je er iets aan doen? hoe lang heeft het geduurd etc. etc.

hij is 8 weken en 4 dagen oud.
krijgt nutrilon omneo comfort
weegt 6200 gram

liefs Mandy.

Zou het geen laat baal/regeldagje kunnen zijn? Ik weet het niet echt eigenlijk, Tussen 6 en 8 weken krijgen ze volgens mij hun 2e regel/baaldagje. Dan hebben ze last van de ontwikkeling van hun darmpjes en hersenen.

Geef zelf borstvoeding en mag Levy zo vaak aanleggen als hij wilt. En Levy heeft ook nog totaal geen ritme, de ene keer drinkt hij 12 voedingen op een dag, een andere keer 8...

Hoe is het vannacht gegaan?

Heeft hij wel echt honger dan, als hij ook maar weinig drinkt? Misschien behoefte aan huidcontact?
En soms weet je gewoon niet wat er aan de hand is, jammer genoeg...
Het kan ook zo'n regeldagje zijn.

Ik moet zeggen dat Sepp al een aardige regelmaat erin heeft zitten. Hij is vandaag 2 maand.
Als hij huildagje had duurde nooit langer dan een halve dag. Uiteindelijk was hij zo moe dat hij wel een slaap viel.

Succes!

Marina

Hey Mandy,

Klinkt inderdaad als een regeldagje.
Hoe gaat het nu?
Wij hebben dat ook gehad hoor dat we een ritme er in hadden zitten en toen werd hij ook weer om 03:00 wakker. Hij heeft toen een sprongetje gemaakt qua tijd. Hij had namelijk voor die regeldag zijn laatste fles al om half 9, 9 uur en na die regeldag heeft hij zijn laatste fles tussen 22:00 en 23:00 en dat is sindsdien niet meer veranderd.

Succes ermee en als je het niet vertrouwt gewoon het CB of de HA bellen.

Groetjes Kim

Hey Mandy.

Hoe gaat het nu?
Heeft Johnny vannacht nog een beetje geslapen of was echt het dag nachtritme omgedraaid?

Kan idd heel goed een regeldag zijn hoor!
Hoop dat hij snel weer in een goed ritme zit.
Finn had gisteren voor het eerst een beetje een ritme te pakken (bijna 12 weken). Flessen (borstvoeding) netjes om de 4 uur. Zelfs een beetje geslapen overdag!
En vanaf 19.00 uur in zijn wieg geslapen. Wakker gemaakt voor de laatste voeding om 22.30 uur en toen doorgeslapen tot 6.00 uur!
Hoop dat hij dit ritme vast houd!!!

Succes met de kleine man!

Liefs Danielel

Hoi Dames, Johnny heeft gister avond zijn nacht gehad.. deze is dus begonnen om 17.30 uur tot 00.30 uur ( wakker gemaakt voor de fles ) hij is toen om 04.30 weer gekomen en 08.30.. het gaat nu dus wel weer goed en hij is nu lekker aan het "spelen" in de box.. hij slaapt wel veel minder maar denk dat dat komt omdat hij gister na 17.30 uur zolang geslapen heeft.. hij had namelijk tot op heden nog nooit 7 uur achter elkaar geslapen..

hebben jullie tips voor hoe ik zijn nacht 's nachts krijg?

liefs

Hoi Mandy,

Fijn dat het weer een stuk beter gaat. Over het algemeen regelt 'hij' dat zelf in de loop van de tijd. Wel duidelijk zijn in wanneer hij moet slapen schijnt goed te werken.
Wij hebben hier met Sara bijvoorbeeld overdag wel in bed en in de slaapzak, maar de gordijnen open. 's Avonds met bedtijd (rond 19.30 uur) gaan de gordijnen dicht en het nachtlampje aan. Bij de laatste voeding om 23.00 uur blijft het zo donker en rustig mogelijk. Uiteindelijk als ik haar wakker maak rond 8.00 weer de gordijnen open, slaapzakje uit, wassen, etc.
Ik ben dat gaan doen rond een week of 8 en nu met 12 weken heeft ze goed een dag en nachtritme te pakken (wel met horten en stoten)

Hier net zo, alleen wilde Gideon afgelopen twee dagen niet slapen, overdag dan. De nachten gingen wel goed. Terwijl er net een ritme in zat, en nu was ie weer ver te zoeken. Gevolg dat Gideon erg huilerig was/ is en alleen maar bij ons wil zitten en dan wel slapen maar zodra we hem weg leggen is het weer mis. Ook veel om voeding vragen, geef borstvoeding en geef op verzoek maar probeer er wel minimaal 3 uur tussen te laten en hij spuugde weer meer. Vannacht heeft hij goed geslapen en nu was hij vanochtend ook erg vrolijk en vanochtend voor het eerst naar de crèche geweest en heeft hij de hele middag geslapen. Dus denk inderdaad regeldagen. Gideon is nu 10 1/2 week alweer.

Liefs Marie

Terug
Bovenaan