Ritme slapen/voeden 6 maanden

<p>Hoi!</p><p>Ik ben benieuwd wat voor ritmes jullie aanhouden met 6 maanden. <br />Twee slaapjes of drie slaapjes overdag?Hoeveel flessen en hoeveel hapjes? </p>7.00 fles 180fruithapje Slapen11.00 fles 18012.30 broodjeSlapen15.00 fles 180slapen soms wel/soms niet17.00 groentenhapje 19.00 fles 180 en naar bed<p>Dat slaapje eind van de middag lukt ongeveer de helft van de tijd. Hij wordt ‘s ochtends steeds vroeg wakker, als in 5 uur. Dus twee slaapjes zou misschien goed zijn, maar  meneertje is na 2 uur wakker toch echt moe...  </p><p>Ben benieuwd! :)</p>

Wij hebben ongeveer hetzelfde schema alleen heeft onze dochter sinds kort genoeg aan 2 slaapjes. Ze slaapt dan wel lang. ‘s Ochtends vaak 2,5 uur en in de middag zo’n 1,5 uur. Nu is ze wel heel flexibel met haar wakkertijden de ene keer is ze na 2 uur echt moe de andere keer pas na 3. 
Als ze moe is aan het einde van de dag doen we lekker lang over het badderen (vindt ze heerlijk) Leg ik haar namelijk te vroeg in bed dan slaapt ze niet of ze is rond 11 klaar wakker. Alles na half 8 werkt prima voor haar. Ze slapt dan door tot 6.30/7.00 Ze krijgt wel nog een nachtflesje rond 11 anders gaat ze spoken, maar we zijn deze langzaamaan aan het afbouwen.

Met 6 maanden is idd zo'n kantelpunt van 3 naar 2 slaapjes, maar t is vrij vroeg hoor. Meestal rond de 7.5 maanden lukt dit pas.
Ik deed mn kinderen met 6 maanden nog 3x naar bed (9.00-10.30, 13.00-14.15 en om 16.30 nog voor een half uurtje) Dat laatste slaapje ging ook niet altijd makkelijk hoor, Meestal lukte het wel in de wandelwagen.
Zodra ze 2 slaapjes gaan doen, worden de tijden 9.30-11.00 en 14.00-15.30 ongeveer.

Met 6 maanden is idd zo'n kantelpunt van 3 naar 2 slaapjes, maar t is vrij vroeg hoor. Meestal rond de 7.5 maanden lukt dit pas.
Ik deed mn kinderen met 6 maanden nog 3x naar bed (9.00-10.30, 13.00-14.15 en om 16.30 nog voor een half uurtje) Dat laatste slaapje ging ook niet altijd makkelijk hoor, Meestal lukte het wel in de wandelwagen.
Zodra ze 2 slaapjes gaan doen, worden de tijden 9.30-11.00 en 14.00-15.30 ongeveer.

Die van mij 2 slaapjes ochtend middag en als die moe word zeker met deze warmte lekker even alapen 
Die van mkj
Ochtend brood
Fruit
Brood
Fruit of zelfgemaakte fruit ijsje of koek
Avind eten
Voor nacht pap fles 350 cc
Verder water en ochtend 15p cc fles drinkt niet helemaal op 

Mijn zoontje van bijna 9 maand zit zelfs nog op 3 soms 4 slaapjes haha.. Hoe krijgen jullie het voor elkaar om je kleintje op vaste tijden naar bed te krijgen, dat krijg ik echt niet voor elkaar  hahah..

Bedankt!
Haha ja als een baby op dezelfde tijd wakker wordt ‘s ochtends en steeds na 2 uur moe is kom je wel in een ritme :) maar is ook lang niet altijd zo hoor!

Terug
Bovenaan