ritme, slapen, voeden en spelen

Hai allemaal,

mijn dochter, Bente, is nu 5,5week, 14dec is ze 6 weken. Ik ben nu een dikke week bewust bezig met regelmaat, ritme en rust. Ze krijgt borstvoeding(wat overigens erg goed gaat!) dus dan is het voeden, verschonen, voeden, wakker? dan even spelen, knuffelen, gapen? dan slapen(wakker wegleggen). op zich gaat dat wel goed, ze vindt dat wel erg prettig. Nu is het alleen zo, dat ze snachts goed slaapt, 4 tot 3uur tussen een voeding. Overdag echter wordt ze een half uur na het op bed brengen vaak  weer wakker.  ik probeer haar dan gerust te stellen en bied haar een speentje aan die pakt  ze goed en gaat weer slapen, na een half uur is  ze er dan weer!!  het lijkt mij dat zij haar slaapje wel hard nodigheeft!  
ik heb gelezen  dat een babytje ongeveer 50min slaapt, en dan in de volgende slaapcyclus komt, waar ze dan zelf weer in slaap  moet komen, door bijv. huilen, of speentje, niet te veel prikkels.  Dit hou ik dan ook aan..
vraag mij af of jullie deze ervaring delen??? en hoe heb je het dan aangepakt om haar wel langer door te laten slapen??
graag hoor ik van jullie...

hoi,
ik wil je niet een domper bezorgen maar mijn dochter is aanstaande vrijdag 3 maanden en sliep bijna niet en nu afentoe   wel maar word nog steeds om t half uur wakker ff een aai over dr bol speentje en soms ff kroelen en dan weer verder voor een half uur
er is gewoon niet aan te doen, t is gewoon al heel knap als je dat ritme er zo snel ingebracht heb gekregen!! dat is echt snel en dat slapen ach ja ik heb t maar geaccepteerd soms heel irritant want echt lekker door gaan emt iets voor jezlef zit er dan niet bij maar ja niet alle kids slapen keurig drie uur achter elkaar ben ik wel achter gekomen....
dus denk dat dat bij jouw kleintje ook t geval is

suc6 !!!

Ik kan je ook geen tips geven, sorry, maar ik herken je verhaal wel hoor. Alleen was het bij ons ieder kwartier zo overdag. Dus als ik hem te slapen legde, dan was het na een kwartier weer huilen, tutje geven, aai en weer een kwartiertje slapen. Daarna veranderde dat in een half uurtje en ik kan je alleen maar zeggen: het gaat over. Je moet er nu gewoon echt doorheen.
Ik weet ook dat je daar nu niks aan hebt, had ik op dat moment ook niet, en ik jaagde me daar echt in op, maar achteraf bekeken, helpt het echt niet.
Sorry, weet dat je mss iets positievers had willen lezen, maar daar kan ik je niet mee helpen. Het gaat echt over.

Veel succes, liefs, Bea

Hoi,

Misschien is het een optie om een bakerzak te proberen. Misschien voelt je kindje zich zo niet veilig overdag.
of moet er nog een boertje komen? Mijn dochtertje had dat ook vaak. Dan lag ze lekker te slapen en dan ineens was ze wakker en huilen. Als ik haar dan oppakte dan kwam er vaak nog een boertje.
Ik noem maar wat ......het is nu eenmaal heeeeel erg moeilijk om er achter te komen wat je kindje dwars zit.

Succes
Door1

Hi,

Als ik je verhaal zo lees ben je hartstikke goed bezig met het Ritme van Ria (Blom)! Zelf heb ik dat ook gedaan (en doe het trouwens nog steeds) en het werkt inderdaad harstikke goed. Ook wij doen dat bij onze dochter van inmiddels 16 weken oud. Veel mensen vonden het maar raar en streng dat we haar zo 'strikt'   behandelen en haar gewoon in haar eigen bedje in haar eigen kamertje laten slapen en niet gezellig in de wandelwagen of box beneden.

We hebben haar niet echt veel ingebakerd. We hebben eerst zelf een poging ondernomen met een omslagdoek strak om haar heen op advies van de kraamhulp, maar daar wurmde ze zich snel uit los. Daarna hebben wij Pacco doeken geprobeerd, maar dat was bij ons geen echt succes. Nog steeds gebruik ik af en toe de bakerzak als ze wat onrustig is en het helpt echt!

Ga lekker door met waar je mee bezig bent, geef je kind nog even de tijd om eraan te wennen en laat het ook gerust eens even huilen. Doe ik ook bij die van mij en ze valt vaak weer na even huilen zo weer in slaap. Ze huilde in het begin soms ook gewoon in haar slaap.

Succes!
Brootje

even weer een update van bente...
afgelopen vrijdag zijn we overgestapt op de flesvoeding....dus het kan zijn dat ze daarom zo onrustig was..ze kreeg niet genoeg voeding binnen!!
de tip van de bakerzak, ik gebruik een bakerzak...eentje van fleecestof waar ze niet strak inligt, maar ook niet methaar handjes bij haar hoofdje kan...ze krijgt het wel eens voor elkaar dat ze ze er toch boven uitwurmt...ik probeer het nu af en toe zonder bakerzak en dat gaat ook redelijk..nu is ze vaak haar speentje kwijt...
het ritme blijf ik er in houden...wakker, fles, verschonen, nog niet moe dan even spelen, al wel moe hup het bed in...het is wel makkelijker nu met de fles om het ritme er in te krijgen...
ik merk dat mensen om mij heen steeds beter gaan begrijpen dat het ritme, regelmaat en structuur belangrijk is...maar ze blijven het niet leuk vinden en proberen toch dat ze even beneden blijft en slapen op schoot...maar ook dan ben ik resoluut!

fijn dat het herkent wordt! dat geeft een goed gevoel...dan ben ik tenminste niet de enige...

Terug
Bovenaan