Ritme , slapen

Maike heeft al heel wat avonden nu dat ze niet in slaap wil vallen, meestal nog even een schone broek .... En vroeger viel ze dan in slaap maar nu niet...

Zou het teveel slaap zijn dacht ik vanavond..... Haar ritme is alsvolgt

7 u wakker worden
7,30 fles 130 cc met wat pap, halve cracker
9 u fruit met liga
9.30 slapen
11.30 wakker maken
12.30 1 sneetje brood, 50 cc melk
14 u slapen
15 u wakker
16 koekje, en 50 cc sap
17.30 groente
18.30 toetje
19.30 fles 180 cc

...
Ben erg benieuwd

Hoi Puck,

Onze kleinde doet nog maar twee slaapjes van een uur. Tussen 10 en 11 en 15 en 16 uur. Hij slaapt rond half 8 en wordt smorgens om 7 uur weer wakker. Misschien is 3 uur overdag nu teveel voor haar. Maar wellicht is het gewoon een fase.

7u wakker
10-11.30u slapen
14-15u slapen
19u naar bed

je zou haar om 11u wakker kunnen maken, na 1.5u slapen en dan nog van 14-15u.

mijn kleine meid slaap ook al 2a3mnd niet meer door.gaat van 10-12uur naar bed omdat ze dan echt omvalt.verder slaapt ze dan soms om 19uur tot 2uur of ze slaap dan om 22:30uur tot half 8.
ze is verder niet moe en zeurderig.denk dat ze gewoon niet zoveel slaap nodig heeft hoewel ze wel erg beweeglijk is.
ik hou het ook maar op een fase.eens......... ;-))

esmay gaat direct na het eten weer naar bed van 7.00 tot 8.30 en ze gaat slapen van 12.30 tot ongerveer 14.30/15.00 en s avonds gaat ze tegen 19.00/19.30 naar bed.
ze is de laatste tijd wel wat onrustiger s nachts.
gr

Nou proberen nu maar even een slaapje..... Maar ritme is ver te zoeken...:(

Tandjes, weer, sprong, fase 52672846..... Blijft lastig.

Vandaagheeft ze goed gegeten, en nu slaapt ze, een slaapje gehad vandaag... Op naar een nieuwe dag morgen

Kindjes kunnen ook uitproberen of je aandacht blijft geven als ze 's avonds blijven huilen. Probeer je aandacht echt te reduceren als ze huilt. Elk kwartier even kijken, aai over de bol en gelijk weer weg. Als ze stil is als je er bent heeft ze verder geen pijn en kun je dus gerust weer gaan.
Misschien ook een beetje verlatingsangst? Even elk kwartier kijken is dan geruststellend en dan gaan ze vanzelf slapen.
Maar weinig tot geen aandacht geven aan dit gedrag lost het het snelste op!

tussen 7 en 8 wakker
pap (nu nog gemaakt van opvolgmelk, als dat op is 200ml halfvolle melk)
Beker water met een beetje diksap/roosvicee voor de smaak
rond 10 uur naar bed
rond 12 uur wakker
fruit
1 boterham en 100ml melk (of iets meer)
rond een uur of half 3 weer een beker drinken
het was 15;00 naar bed en om 17:00 naar bed (maar ze wil al 3 midagen niet slapen, dus denk dat dat zo'n beetje over is, dan wil ik wel haar ochtendslaapje verschuiven zodat het meer verspreid is)
met de pot mee avondeten, beker yoghurt evt met fruit erdoor
20:00 naar bed (maar nu eerder 19:00 omdat ze 's middags niet slaapt)

Terug
Bovenaan