Ritme van 11 weken baby

<p>Dag mama’s   ik heb dus een vraagje, mijn kleine man is alweer 11 weken oud. En soms vind ik het lastig wanneer die nou naar bed moet en wanneer niet. Voorheen was het flesje en even zitten bij mama en naar bed. Maar nu merk ik dat die meer behoefte heeft om te spelen, helemaal niet erg. Maar als ik hem niet uit zichzelf in zijn bedje leg en wacht op een signaal totdat die moe is , is het soort van al te laat, want hij wilt gewoon echt niet slapen en is wel moe en lijkt alsof die over zijn vermoeidheid is. En blijft maar huilen en dan moet ik elke keer komen en speentje in zijn mond doen en kalmeren. En dat kan serieus aantal uren zo doorgaan ( gisteren bijvoorbeeld van 15:00 tot 21:30 toen pas viel die in slaap en ondertussen wanneer die tijd had voor flesje krijgt die natuurlijk ook) nu vraag ik mijn af doe ik iets verkeerd zie ik iets over het hoofd? Moet ik het toch op 1 of andere manier aanpakken?    </p>

Op die leeftijd is de wakkertijd 1,5 uur. Misschien dat je daar wat mee kan. Een oververmoeide baby blijft vaak wakker omdat hij niet meer in slaap kan vallen. 

Ik herkende de signalen eerst ook niet. En had dus ook een kindje dat bleef huilen en doodmoe was. Onze dochter is ook 11 weken en we beginnen nu pas een ritme te vinden.
Nu geef ik haar bij de eerste gaap al rust. Ik stop met spelen en leg haar in bed. In de box kan ze wegkijken van het speelgoed en dus ook rust krijgen.  Tijdens een sprongetje heeft ze flink bijgeslapen en sindsdien is ze weer een vrolijk meisje. 

Onze dag: 9:00 fles en ochtendritueel, daarna in de box waar ze na even rondkijken een half uurtje slaapt. Daarna is ze wakker in de box.
13:00 fles en knuffels. Vaak gaan we dan op stap: boodschappen doen, wandelen, koffie drinken bij vrienden/ouders. En dan slaapt ze in de Maxicosi of wandelwagen. Als we thuis zijn gaat ze naar bed tot ze zich weer meld.
17:00 fles en daarna is ze bijna 2 uur wakker. Nog een uurtje slapen in de box.
20:30 avondritueel en fles. Daarna gaat ze naar bed. 
23:30 laatste fles en dan slaapt ze tot 9:00 uur. 

Terug
Bovenaan