Ritme ver te zoeken bij wie nog meer?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 7 weken en heeft nog steeds geen vast ritme dan zit hij om de 4 uur met 4 voedingen op een dag dan weer 6 voedingen hij heeft ook nog steedsniet echt vastr tijden dat hij komt het is bijna n hele week geweest dat hij s'nachts tussen 4 en 5 kwam en nu is hij er bijna elke nacht om 3 uur.
We hebben ook geprobeerd om hem sávonds om 11 uurbij zn laaste fles wat meer te geven maar dan komt hij juist nog eerder raar?
Maar goed hij krijgt 150/160cc per keer ligt eraan wat hij op drinkt.
Hij zou nu toch een beetje op ritme moeten zitten of niet?
We moeten hem sávonds voor de fles van 11uur ook wakker maken want dan slaapt hij zo vast en laten we hem liggen en slaan we die fles over dan komt hij om 1uur.
Eerst had hij tussen 7 en 11 zn huiluren en wou hij alleen maar bij je zijn en dan kreeg hij om 11 zn laaste voeding en dan sliep hij tot 5/6 uur maar nu weer om 3 uur komen dat is wel minder.
Dus kwa ritme is het een puinhoop ik kan ook heel moeilijk afspraken plannen want je weet niet waneer hij komt.
O ja tijdens de nachtvoeding geefik hem maar 100cc want anders krijgt ie veelste veel.
Nou bij wie is het nog meer een puinhoop kwa ritme en misschien zijn er tips of zo?

Alvast bedankt.

Je zoontje is nog maar 7 weken, dis je mag eigenlijk niet verwachten dat hij de nacht al doorslaapt. Dat hij dat al deed was behoorlijk knap. Misschien maakt hij een flinke groeispurt en heeft hij nu behoefte aan wat extra's.
Overigens, mijn dochter ging pas een beetje doorslapen met 16 weken, wat vrij normaal is, dus je hebt nog even de tijd om ritme te krijgen, al snap ik dat je dat zo snel moeglijk wilt. Helaas zo werkt het nu eenmaal niet.

Om het ritme erin te houden zou ik hem zowieso altijd wakker maken voor de fles van 23.00. Vier flessen voor een 7 weken oud babytje lijkt mij ook wat aan de lage kant.
Probeer er in ieder geval 5 te geven, en als hij 's nachts komt, dus ook.
Verder moet je denk ik wat meer geduld hebben.. hij is nog zo klein..
Qua ritme kun je echt nog niet veel verwachten.

Succes met je kleine man.
Sannes
mv Mila 19-2-2006

hoi miranda
mijn zoontje is bijna 7 weken.op deze leeftijd kunnen ze op vaste tijden drinken meestal echt nog niet aan.met hoeveelheden knoeien ook niet.
ik weet niet of jij,als hij bv na 3 uur voor de fles komt,het probeert te rekken?daar word het nl nog onrustiger van.ik voed zodra boas honger krijgt.eerst was dat elke 2,5/3 uur,sinds een week overdag om de 4 uur,dan slaapt hij ook veel.savonds drinkt hij om de 3 uur.hij krijgt 5 flessen + een nachtvoeding.sinds vorige week is hij rond half 8 ook moe en gaat hij naar bedje.eerst maakte ik hem om 23/24 uur wakker voor de laatste fles en dan kwam hij 3 uur later weer.tot ik 2 dagen geleden ook een beetje raar uitkwam met de flessen.hij had toen om 18 uur zn 4e fles al en begon om half 10 alweer te miepen.ik dacht nog:nouja,dan maar een keer 7 flessen.maar na die fles van half 10 sliep hij alsnog door tot 3 uur.raar maar waar.gisteravond heeft hij weer om half 10 gehad,kon ik ook lekker naar bed,en vanacht was het al half 4.
ik heb het idee dat ik hem rond middernacht uit een erg diepe slaap trek waardoor hij daarna niet meer diep inslaapt.als ik de fles eerder geef is hij nog wakkerder en als hij daarna eenmaal vertrokken is slaapt hij heel diep en dus langer door.
je zou het eens kunnen proberen,de avondfles wat eerder?ik vond het wel eng de eerste keer en werd om kwart over 1 automatisch wakker omdat ik dacht dat hij ieder moment kon komen.maar niets was minder waar.
en probeer het ritme niet in tijdstippen te zoeken,maar in terugkerende patronen.die kleintjes hebben wel ritme,HUN ritme.is bij ons eigenlijk hetzelfde:ik heb elke  avond rond 6 uur al honger,maar  we eten  pas om half 8.toch heb ik nog steeds om 6 uur al honger en niet om half 8.
succes!en het komt wel goed hoor,als zn maagje weer wat gegroeid is en er wat meer inpast kan hij ook langer zonder eten.en doorslapen gaat hij binnenkort ook vast doen.
groetjes kari

Hoi Miranda.

Je kan inderdaad niet verwachten dat jou zoontje van zeven weken 's nachts al door slaapt.
En ik vind vier voedingen ook wel erg weinig.
Mijn zoontje slaapt wel door sinds hij zeven weken is, maar ik heb er ook ritme ingebracht.
Mijn zoontje is inmiddels drie maanden en hij krijgt nu overdag nog steeds om de drie uur zijn fles.
Ik maak hem om 23.00 uur ook gewoon wakker en ben nu bezig om de avond fles af te bouwen. Ik ga er steeds minder in doen.
Misschien moet je hem overdag gewoon een ritme aan bieden.

Hoi

Bedankt voor jullie raecties ik zie dat ik in de tekst 4 voedingen heb staan maar dit moet zijn 5 voedingen hij krijgt dus tussen de 5 of 6 voedingen.
ik verlang nu ook helemaal nog niet dat hij de hele nacht doorslaapt en dat hij op een vast ritme zit ik vindt het alleen zo raar dat hij zo schommeld met de tijden en zo en ook s'nachts en misschien maakt hij inderdaad wel een groeispurt en heeft hij behoefte aan meer voeding.
Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Je kan proberen om zelf een soort van ritme aan te brengen, maar dat moet wel bij jullie passen.

Je neemt gewoon de 'vaste' voedingstijden als uitgangspunt:

7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 en je geeft je kind een voeding rond die tijd. Daarbij kun je uitgaan van een half uur voor die tijd tot een half uur na die tijd. Slaapt je kind en het is tijd om te eten: dan moet je je kind wel wakker maken.

Een nachtvoeding is een voeding voor 5.00 's nachts, na die tijd is het een 1e voeding. Eet je kind bijvoorbeeld om 6.00, dan geef je de volgende voeding rond 10.30 en zo zit je weer op schema.
Als je kind om 4.00 's morgens eet, dan maak je hem om uiterlijk 7.30 wakker voor de eerste voeding. Het is natuurlijk niet erg als die niet helemaal op gaat.

In begin kun je zoiets heel strikt doen en na verloop van tijd merk je dan vanzelf of het bij je past, of dat je kind behoefte heeft aan zo'n ritme of dat het liever op andere tijden eet.

Deze methode heeft erg goed geholpen bij onze dochter, dat was een meisje dat veel structuur en rust nodig had als baby.

Succes!

Terug
Bovenaan