Ritme vinden in borstvoeding..

<p>Hallo dames,</p><p>Onze zoon is een week oud en ik probeer een ritme te vinden in het geven van borstvoeding. De kraamhulp gaf aan dat het beter zou zijn hem overdag iedere 3 uur aan te leggen, en dus ook wakker maken voor een voeding als hij slaapt.. zo zou hij overdag genoeg drinken en in de nacht minder vaak komen, maar dat is nu nog niet zo. De verloskundige gaf aan te voeden op verzoek. Nu weet ik dus even niet zo goed wat ik het beste kan doen, hoe ik het beste een goed dag/nachtritme krijg en ben ik op zoek naar tips.</p><p>Zelf denk ik dat me voorkeur uit zou gaan naar het voeden op verzoek. Hoe pakken jullie dit aan?</p>

Gewoon op verzoek. Wat je straks zult zien is dat je kindje in de avond wat vaker komt om een voorraadje voor de nacht te creeren. Ik zou er overdag nu wel nog maximaal 3 uur tussen laten zitten nu je kindje nog zo jong is. 

Ik heb voeden op verzoek gedaan. Je kunt ook vaste tijden pakken, maar maak je kind alsjeblieft niet wakker voor een voeding. Je kind is pas een week oud. Ritme komt vanzelf

Ik zou op verzoek voeden. Stel je kindje wil slapen, dan kan je het van te voren nog keer aanleggen. Ik zou het wel na 3 a 4 uur wakker maken. Anders heb je het andere probleem dat je kindje dag / nacht gaat omwisselen. Succes en volg je moeder gevoel, dan zit je echt eigenljjk altijd goed!

Op verzoek, je zult ook nog dagen krijgen waarin er wordt geklusterd en je kindje zowat nonstop aan je zit. Hoort erbij denk ik. Wat meer ritme komt volgens mij wat later pas. Ik geloof ook niet dat vaker aanleggen overdag zou maken dat je kindje snachts minder komt.. was t maar zo makkelijk..

Ik deed ook op verzoek. T kleine gupje hing veel aan de tiet, maar in het begin drinken ze nog veel kleine beetjes. Mijn kraamzorg vond dat ik indd 1x per 3 uur moest doen maar dan had ik stuwing, kon hij niet goed aanhappen. Ook vaak hongerig dus ook minder geduldig. Doen wat goed voelt! En ritme komt soms vrij snel, maar meestal de eerste eeuw echt nog niet. En dat is ok, baby’s kijken geen klok. En verlof is er niks voor niks! Geniet! Volg je gevoel, laat die stomme schemas los!! Doe wat goed voelt, en kijk goed naar je kleintje ❤️

Borstvoeding en ritme gaan niet echt samen. Mijn zoon heb ik op verzoek gevoed en hij wilde de ene keer 3x in het uur en de andere keer 1x in de 4 uur. Later komt er misschien iets meer ritme maar als je baby een week oud is kun je dat nog niet verwachten. Succes!

Ik kreeg ook deze 2 verschillende adviezen toen ons dochtertje geboren was. Bij ons werkte wakker maken om de 3 uur niet. Dan dronk ze niet goed en viel tijdens het voeden in slaap. Op verzoek kwam ze meestal zelf om de 3-4 uur en dronk dan goed. Het dag nachtritme komt vanzelf is mijn ervaring. Ze liet er snachts steeds langer tussen waardoor ik er meestal maar 1x uit hoefde. Sinds een aantal weken slaapt ze nu snachts door. Ze is komende week 4 maanden oud. En zit er overdag meestal 3-5 uur tussen. Ligt eraan hoelang ze slaapt. Ik voed na het slapen. Savonds wil ze wel vaker voordat ze de nacht ingaat.

Terug
Bovenaan