Ritme vinden

<p>Hallo!</p><p>Ik heb een zoontje van 11 weken oud en hij krijgt volledig borstvoeding. Hij krijgt rond 19.30 voeding gaat dan naar bed, krijgt dan rond 22.30 voeding, rond 04.00 uur en rond 07.00 uur en dan beginnen we de dag. Dit is redelijk hetzelfde elke dag wat heel fijn is. Maar overdag krijg ik er maar geen structuur in. Hij slaapt overdag maximaal 1 uur achter elkaar maar meestal nog korter, wil meestal om de 2 uur alweer eten, dan geef ik hem eten, een schone luier, even knuffelen en spelen en dan weer naar bed. Maar vaak valt hij alweer in slaap bij het eten, leg ik hem op bed en gaat ie weer huilen etc.</p><p>Heeft er iemand tips hoe we hier een ritme in krijgen?</p>

Hoi mijn dochter is nu net 1 jaar geweest en ze krijgt nog steeds bv. Ik heb 3 kids en mijn ervaring is dat kinderen die bv krijgen overdag 'slechter' in een vaste ritme komen, vooral als je op verzoek voedt. Onze zoon heeft kv gekregen na 4 mnd volledig bv en hij hield het op kv veel langer vol waardoor we stipte slaap- en voedingstijden konden hanteren. 

Ik zou zeggen gewoon je kind volgen en steeds bekijken of hij slaapt en wil drinken, na zo'n 3 a 4 mnd kom je vanzelf in een ritme terecht en gaan ze minder drinken aan de borst.

Snugglesanddreams heeft een dutjesgids (gratis) die houvast biedt met aantal slaapjes en wakkertijden, wellicht heb je daar iets aan. 

Mijn zoontje is nu 13 weken en pas sinds gisteren er in een keer een ritme gekomen overdag.
Ik houd steeds 1,5/2 uur wakkertijd aan. Om de 4 uur borstvoeding. Dus om 7, 11, 15, 19. Dan leg ik hem in bed. De ene keer komt hij wel ro d  23u de andere keer niet. Ik maak hem niet wakker.

Hee, heb een dochtertje van 12 weken en herken wel wat je zegt. Babies hebben een 'slaapcyclus' van 45 minuten. Het is heel normaal dat ze op deze leeftijd de slaapcycli nog niet aan elkaar kunnen plakken en dus tussendoor wakker worden. 
Ik hou het volgende aan: maximale wakkertijd 1,5 uur. Daarna stop ik haar in bed. En voeding om de 3 uur (en niet eerder dan 2,5 uur). Soms heeft ze een regeldagje - zoals vandaag - en dan lukt het niet om hieraan te houden, maar meestal gaat het wel goed. 

Hier 10 weken en ook zo. Laat tussen de 2 en 3 uur tussen voedingen. Ga na een uur goed letten op slaapsignalen en dan naar bed. Langer dan 45 min slapen lukt vaak nog niet. Als hij dan nog moe is doe ik hem in de draagzak om verder te slapen. Wanneer hij in de maxi cosi bijv in slaap valt onderweg is het wel langer dan 45 min. Ze gaan als het goed is vanzelf langere slaapjes maken als je je volgorde blijft volhouden. 

Terug
Bovenaan