Ritme wil maar niet lukken, krijgt baby te weinig?

Ik ben het spoor een beetje bijster... mijn baby is bijna 5 weken maar het wil maar niet lukken om een vast ritme te krijgen met de tijden tussen de voedingen.

Hij krijgt vanaf het begin af aan alleen flesvoeding en drinkt de flessen altijd goed en rustig leeg. Hij kreeg 140cc en dronk regelmatig rond 7-11-15-19-23-3 uur. Vorige week waren er 2 dagen dat hij 's nachts ineens wat langer doorsliep nadat hij rond 23:30 de laatste fles had gehad en zich pas rond 5 uur weer meldde, maar vervolgens had hij die dag weer een heel ander schema en kwam ik dus op 5 voedingen uit waardoor hij die nacht erna toch weer tussen 3 en 4 kwam. Ik heb in overleg met cb verhoogd naar 150cc, maar ik blijf nu dit onregelmatige ritme houden. De ene dag slaapt hij dus van ongeveer 23:30 tot 5 á 6 uur, waarna hij 's ochtends ongeveer 4 uur tussen de voedingen houdt, maar tegen het einde van de dag heeft hij na 2,5/3 uur alweer honger en na de laatste fles tussen 23:00 en 00:00 komt hij dan 's nachts weer tussen 3 en 4 uur. De volgende dag heb ik dan weer het andere ritme waarbij hij 's avonds lang slaapt en ook de nacht tot 5 á 6 uur door trekt en zo blijft het cirkeltje rond gaan.. het wil maar niet lukken dat hij die 'lange slaap' elke nacht volhoudt! Nu lijkt het me dat, wanneer hij tot 5 uur slaapt, hij dus eigenlijk 1 fles 'mist' op een dag en met die 10cc extra is dat dus niet op te vangen en ik denk dat hij daarom die nacht erna weer om 3 uur honger heeft.. Heeft iemand hier misschien ook ervaring mee en weet wat ik nu het beste kan doen om het goede ritme er in te krijgen? Ik heb namelijk geen idee meer!

Als ik hem de fles aanbied drinkt hij hem altijd zonder problemen leeg dus ik ben ook bang dat ik hem ga overvoeden als ik maar blijf verhogen?

ik hoor graag jullie mening / advies!
 
Waarom niet voeden als je baby daar om vraagt? Een vast schema is handig, maar daar heeft een baby lang niet altijd boodschap aan. Ik heb van begin af aan op verzoek gevoed. En het "schema" veranderde dus nogal eens. vaak hoor je dat babyss avonds klusteren (vaker drinken) mijn zoontje deed dat dus na een lange nacht. 12uur slapen (van19tot7u) en klusterde dan `s morgens. soms maar 1,5 u tussen de voedingen. zat toen nog op 5 voedingen van 150cc later op de dag begon er dan meer tijd tussen te zitten. heb hem ook nooit wakker gemaakt voor een fles. Als hij honger heef laat ie dat weten. maar ieder heeft zijn/haar manier van voeden doe vooral dat waar JIJ en je baby zich goed bij voelen!
 
Het enige ritme wat haalbaar is met deze leeftijd, is go without thema flow!

Vooral niet de druk om maken. Je baby geeft zelf aan waar hij behoefte aan heeft.

En je zult merken dat er vanzelf een natuurlijk ritme in komt.

Het is vooral de kunst het los te laten en lekker mee te veren met je baby!



 
Ben het met je eens dat het lastig is hoor! Maar ik voed inderdaad ook op verzoek. De eerste periode was dat om de 3 uur, daarna een periode om de 4 uur en net wanneer je denkt een ritme te hebben verandert het weer! Zelfs een periode rond een leeftijd van 3 maanden dat hij om de 2,5 uur kwam, groeispurt?? Er is geen pijl op te trekken :).
 
Terug
Bovenaan