Ritme

<p>Onze baby is nu 8 dagen oud en vanaf haar geboorte is ze elke nacht vanaf 22:00/23:00 uur tot 03:00 soms wel 05:00 uur onrustig, wakker, ongemakkelijk. Niet echt huilen maar jammeren, kreunen en steunen. Ik voedt haar goed, wieg haar, speen geprobeerd maar niets helpt goed om haar in de diepe slaap (die ze overdag wel doet) te krijgen. Zodra ik haar weg leg of de lamp uit doe dan begint ze... erg vermoeiend dit... waardoor ik overdag bijna de hele dag in bed moet liggen om bij te tanken. Iemand tips....?! </p>

Je hoort bij vele baby's dat het dag en nachtritme nog is omgekeerd. Dus mams, je bent niet de enige die eruit is in de nachten. 
Het draait vanzelf om. Loop overdag een rondje met haar, en laat overdag de gordijnen open. Maak overdag geluid en snachts is het stil. 

Geef je er aan over, ze is nog zo jong. Dag en nacht ritme is heel anders. 
Overdag met slapen het licht houden in de kamer en s’nachts donker maken zodat ze er langzaam aan wennen. 
Verwennen kan je ze nog niet dus ga met haar ritme mee , ze zal het heus nog wel een aantal x veranderen 

Heyy zoals hierboven al gezegd word overdag licht houden, snachts donker. Ik sliep snachts altijd met haar in de co sleeper, en ik zette vaak de “womb sounds” aan via youtube en legde me telefoon dan in de buurt van haar bedje, werkt echt top. Ze is nu 9 maanden en slaapt bijna altijd in haar eigen bedje nu, maar soms heeft ze wat extra geborgenheid nodig en slaapt ze bij mij in bed. Maar zeker met 8 weken sliep ze altijd bij mij en ik merkte dat ze dan beter sliep. 

Heel normaal voor een kindje van 8 dagen oud, ze hebben dan écht nog geen ritme en ze zijn nog te klein om dat nu al erin te pompen. 
Wen er maar aan, er konen nog heeeeel veel van zulke nachten ;) Mama zijn is gewoon zwaar!! En ga lekker overdag slapen samen met je kindje, zeker als het je eerste kindje is kun je dit nog makkelijk doen.
Probeer overdag zoveel mogelijk rust te pakken, die nachten horen er gewoon bij, als je pech hebt nog wel een heel jaar. Al is het in de eerste 2-3 maanden wel heel extreem ja.. succes!

Terug
Bovenaan