Ritme?

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is nu 3,5 maand. En waar ik mee stoei is een soort ‘ritme’. Ik lees zoveel verhalen van mensen hoe hun dag indeling gaat. <br />Ik heb namelijk nog niet echt een lekker ritme gevonden en elke dag loopt anders. Soms slaapt hij moeiteloos in zijn eigen bedje boven, soms moet ik 10x zijn speentje indoen of bij hem blijven. <br />Vandaag gaat het slapen helemaal niet lekker. <br />Komt dit iemand bekend voor? Ik begin namelijk best onzeker te worden en sowieso erg vermoeid als het slapen weer niet zo lekker gaat.</p><p>Bedankt alvast voor jullie antwoorden!</p>

Ik heb precies hetzelfde, hoor. Niet onzeker worden! Het veranderd ook continue. De ene keer is mijn dochter 1 uur wakker, dan weer 1,5 uur. Soms slaapt ze een half uur, soms weer 2 uur.
Daarnaast zit je kindje waarschijnlijk ook in een slaapregressie én sprongetje. Ik vind het ook best pittig (Mijn dochter is nu 4 maanden). Alles gaat nu eigenlijk wat moeizamer, maar probeer te blijven denken dat het een fase is.
Ik houd altijd max 1,5 uur wakker aan. En ze eet om de 3,5 max 4 uur. De rest zie ik wel.
Komt vanzelf allemaal goed! Volg lekker je eigen gevoel en wat je kindje zelf aangeeft :).

Ja joh dat zogenaamde ritme waar iedereen het over heeft is ook gewoon iets waar we onszelf een beetje aan vast proberen te houden omdat het rust geeft voor je hoofd. Maar weet dat dit 'ritme' elke twee weken kan omslaan haha. Het wordt pas echt een ritme als ze en stuk ouder worden en daar proberen we onze kindjes gewoon al vroeg aan te wennen, maar meestal gaat dat niet vanzelf en met veel vallen en opstaan.
Probeer inderdaad een keer zo'n schemaatje wat je aanspreekt; hebben wij ook gedaan. Toen kwamen we er daardoor achter wat wel en niet werkte. (Bijv uur eerder of later wat drinken of iets langer of korter wakker, etc)

Een ritme is leuk bedacht en deels realiseerbaar maar het blijven kleine mensjes die de ene dag meer slaap nodig hebben dan de andere dag. En daarbij groeien ze en ontwikkelen ze zo snel dat hun ritme ook regelmatig kan veranderen. Niet te veel naar zoeken maar je kindje volgen. Dat is wat bij ons het beste werkt. En vooral niet gek laten maken door baby's die wel een perfect ritme hebben. De vraag is voor hoe lang dat duurt... 

Ik let heel goed op mijn kleine die geef het aan gapen drijven ogen nu 2 maanden en word boos dan doe ik hem in bed en dat lukt en hij doet steeds ongeveer zelfde tijd die houd ik zelf ook in gaten de rest zie ik wel hoe loopt als die slaapt en zit 4 uur tussen voeding laat ik hem lekker slapen Hij meld zich van zelf dan wat minder voeding ip een dag aangezien die van mij lekker lang wakker kan blijven sinds 2 weken een soort ritme in avond dat die zelf aan gaf wij lieten het namelijk los want lukte eerst niet tot 2 weken geleden dat ik dacht hij doet steeds zelfde dus toen in gehouden rond half 7 payama aan even bij ons kroelen voor lezen en naar bed daar voor fles en dan kan ik hem weg leggen en slaapt die als je dit vooe heen aan me vroeg lachte ik je uit en zei die van mij doet waar die zin in heeft dus ritme komt van zalf niet druk maken 

Terug
Bovenaan