Ritme

Hoi hoi!<br />Is een vraagje.. Sinds wanneer begonnen jullie met een ritme, zoals bijv. 7 uur opstaan, en dan de dag echt laten beginnen etc.Mijn zoon is nu 2 maanden. (nog wat vroeg voor een echt ritme) maar wanneer begonnen jullie hier mee? Of vanaf wanneer komt dit? <br /><br />Eventueel tips en tricks zijn altijd welkom! ?<br />Liefs!<br />

Wij zijn altijd erg meegegaan in het ritme van mijn dochter, maar toch kwam ook daar na een maand of 3 ritme in. Zo clusterde ze tot die tijd ‘s avonds vaak en lag ze dus bij mij op mijn borst, tot ik zelf naar bed ging. Vanaf een maand of 3 werd ze opeens humeurig rond 7/half 8 en zijn we haar ook rond die tijd naar bed gaan brengen. Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Ik deed dat wel en merkte dat toen het aantal voedingen en slaapjes wat minder werd, er daardoor ook meer ritme kwam. Met een maand of 4 had ze echt wel een beetje ritme in de tijden dat ze sliep, maar nadeel is wel dat het eerste jaar die ritmes nog al eens willen wisselen, er is altijd wel een ‘sprongetje’ ‘tandje’ of anders wat roet in het eten gooit. Mijn dochter ging met 5 maanden naar het kdv en ik heb geprobeerd dat ritme thuis ook enigszins toe te passen. Lekker doen wat bij jou/jullie past. Voor ons werkte deze manier van niet heel strak plannen goed, we hebben een heerlijk relaxte dreumes van 1,5 die ook niet extreem op de klok is qua slapen en eten, maar ik zie ook bij vrienden die zelf wat meer van de structuur en het plannen zijn, dat het vasthouden aan een strakke structuur en ritme voor hun kind goed werkt.

Om 7u opstaan heb ik echt nooit gedaan... Slapende baby's zijn heilig ?
Hij mocht van mij gewoon altijd uitslapen. Ik keek naar wakkertijden en pasde hier ons ritme oo aan...
Wel ging hij met 6 weken iedere avond rond 7u naar bed omdat hij anders de hele avond huilde...

Wat Evi zegt; wij hebben dochter lief in 20 maanden tijd misschien 10x wakker gemaakt, maar dat is inclusief de keren dat we ‘s ochtends heel vroeg op vakantie gingen. We hadden de luxe dat mijn man niet op een vast tijdstip hoeft te beginnen en vanaf een maand of 6 was ze wel uiterlijk zo rond 8 wakker. Inmiddels droom ik van die dagen en is het eerder 6u?

Terug
Bovenaan