<p>Hallo allemaal, <br /><br /></p><p>Wij hebben een zoontje van 17.5 maand die geruime tijd in een goed ritme zat qua slapen. Rond 18.30/1900 naar bed en s’morgens wakker rond 0700. Dan om 10u en 1500 weer naar bed en s’avonds weer rond 18.30/1900. <br /><br /></p><p>Maar omdat hij nu wat langer wakker kan zijn verschuift dat wat. Daarnaast is hij veel actief buiten, en als ik hem dan op bed leg rond 10 uur slaapt hij soms wel 2 uren. Soms ook wel 45 min maar over het algemeen een uur. Daar is nog niet echt een pijl op te trekken. In de middag ligt hij dan vaak pas rond 15.30/1600 waardoor hij s’avonds nu vaak 19.30/19.45 op bed gaat maar soms pas 20.15 slaapt. S’morgens wil hij dus nu ook langer slapen. Hij is nog echt niet toe aan 1 slaapje. Ik vraag me af of ik hem toch elke ochtend 0700 moet wekken om een ritme te behouden, of moet ik hem eerder wakker maken uit z’n slaapjes overdag? Hij gaat 1 dag naar het KDV, dan moet hij sowieso gewekt worden. Andere 2 dagen (werk 24u) heb ik de luxe dat de oma’s hier komen. Wat is jullie tip, of hoe werkt dit bij jullie? </p>