ritme

Mijn dochter van 5,5 maand maakt er een zooitje van sinds ze geboren is...nu heb ik haar in een ritme alleen het is een verkeerd ritme.

Slapen
8:00-10:00 fles (Deze drinkt ze slecht)
Slapen (uur)
12:00-13:00 fles
14:30 fruithap (en brood)
16:00 fles
Slapen (half uur)
18:00 fruithap en danoontje
19:30 fles
Slapen (half uur)
22:15 bad
22:45 Papfles
23:15 Slaapt ze eindelijk

In totaal drinkt ze aan melk 700 cc op een dag en ze heeft die 5 flessen echt nodig...daarbij krijgt ze nog 100 cc sap aangeboden die ze ook opdrinkt.

Hoe kan ik haar ritme doorbreken dat ze savonds om 20:00 uiterlijk slaapt en de nacht door? ik leg haar wel te slapen maar ze slaapt gewoon niet door...
 
Probeer dat half uurtje slapen tussen voor de fruithap neit te doen. Houd haar wakker. Maak haar gewoon moe. Dan geef je om 19.00/19.30 uur een fles en doe je haar daarna of daarvoor in bad (onze oudste werd slaperig na het badje, onze jongste klaarwakker, dus daar pas je de badtijden aan aan).
Probeer er verder 'snachts geen feestje van te maken, maar leg haar zo snel mogelijk weer terug in bed. Of leg haar bedje tijdelijk (!) op jullie kamer. Waarom wordt ze wakker, van de honger of voelt ze zich alleen?
Ik hoop dat je er wat mee kan
 
Halloo,

Moest even goed kijken naar je schema. Ieder kindje is gewoon anders, dus ik heb niet echt de wijsheid in pacht. Ons zoontje is nu 7 maanden en vanaf een maand of 5 krijgt hij om 7-8 uur 's avonds zijn laatste flesje en dan gaat hij uiterlijk half negen naar bed. Daarvoor doen we hem meestal in bad. Eerst probeerde ik dat laatste flesje zo lang mogelijk te rekken,maar dat hielp helemaal niet, hij werd er alleen onrustig van.

Zijn schema was toen ongeveer als volgt
7 uur pap (200 melk + nutrix)
11 uur 240 melk
14:30 fruithapje (bijvoorbeeld 1/2 banaan met gepureerde appel)
18:00 240 melk
19:30 240 melk + 2 nutrix

Verder gaf ik met 5,5 maand geen brood, danoontje of sapjes. Langzaamaan ben ik overgegaan op groenten in de avond. Dus ipv van de fles van 240 cc om 18:00 heb ik 100 melk gegeven met een potje groenten.

Lang verhaal. Hopelijk heb je er wat aan.

Succes ermee
 
Klinkt inderdaad allemaal heel rommelig zo... Slaapt je dochter niet omdat ze onrustig is? Misschien is inbakeren dan een idee? Bij mijn kind werkte dat (kunnen ze je voordoen bij het CB). Het is even wennen en je kind zal misschien wat tegensputteren, maar als blijkt dat ze geen kant meer op kunnen, geven ze vaak toe. Gewoon even laten piepen. Na een poosje vond mijn zoontje het heerlijk en sliep hij veel beter.
Wat betreft het ritme, ik zou proberen om het bad te vervroegen naar een uur of zeven / acht. Beetje lekker warm, zodat je kind loom wordt, een papfles erachteraan en meteen (inbakeren en)naar bed. Misschien zal ze een poosje huilen, maar dat moet je proberen te weerstaan. Gewoon even gaan kijken om de tien minuten. Ik weet het, dat is moeilijk, bij mijn eerste kon ik dat ook niet goed, maar het werkt gewoon wel!
Je moet hier echt iets aan doen hoor! Anders heb je geen nooit geen tijd meer voor jezelf.
Bij mijn eerste heb ik tot voorbij haar derde jaar ellende gehad met slapen, dat wilde ik niet nog een keer! Dus nu even laten zien wie er de baas is ´s avonds...

Sterkte ermee
 
ik had ook raar ritme.en me dochter huilde erg veel.ofwel de hele dag door.
ik heb toen een uur aan de telefoon gezeten met cb.zij zei van je moet alvast vooruit kijken want elke keer veranderen van ritme wordt kind onrustig en fruithap is een extraatje.
ik laat haar s ochtends wakker worden ze kwam altijd om 9 uur en om half 12 of half1 gaf ik haar brood met een fles erachter aan.soms wachten ik wel ff.want later eet ze dan ook brood maar dan met een glas melk erbij.en om 15u krijg ze een half potje fruit met een fles nu mag ze dan wel limonade en een koekje,maar wij doen ook vaak rond die tijd een bakje thee of koffie met een wat lekkers.en om 18u half potje warm eten want ze eet slecht met een danoontje en vaak eet ze daarna paar hapjes van ons.dan gaat ze in bad en om 19 uur de pap fles dan is het einde,maar het is ook een kwestie van volhouden.wil je niet nou dan niet.op een gegegeven moment weten ze het ritme.als ze dan nog een keer kwam dan gaf ik haar koekel en muziekje opnieuw aan dan ze kan gaan herkennen ooh het is avond en moet slapen.
succes.
 
Mijn zoontje is ook 5,5 maand en heeft meestal dit schema:

7.45 uur: fles 240 cc melk
slapen van 10.00 - 11.00 uur
11.30 uur: fles 240 cc melk
slapen van 13.00 - 15.00 uur
15.30 uur: fles 240 cc melk
slapen van 17.00 - 17.30 uur
19.00 uur: groente (helft van klein potje)
20.00 uur: fles 240 cc melk + 3 schepjes Nutrix

Ik zou van die fles van 19.30 uur al een papfles maken en zorgen dat ze na deze fles direct in bad gaat. Daarna haar in bed leggen... misschien slaapt ze dan wel door, omdat de fles meer vulling geeft door de Nutrix.

Succes!
 
Als ik jouw schema zo zie, zou ik persoonlijk proberen die papfles naar voren te halen, bijvoorbeeld i.p.v. die gewone fles om 19.30.
Misschien slaapt ze daar beter op? Als ze dan later op de avond nog komt, kun je haar nog een gewone fles geven, en die hoeveelheid afbouwen tot ze dat laatste flesje niet meer nodig heeft.
Aan mijn dochter kan ik merken dat als ze haar laatste voeding vrij laat heeft gehad, ze 's ochtends ook pas laat weer trek heeft - dus wie weet, als je 's avonds minder hoeft te geven na verloop van tijd, dat ze de ochtendfles ook beter leeg gaat drinken.

Succes ermee!
Mirjam
 
Veel mensen zullen het niet met me eens zijn, maar een ritme kun je ook zelf maken.
Mijn zoontje van 4.5 maand krijgt hetvolgend:
07.30 200ml daarna slapen
10.30 200ml
13.00 200ml daarna slapen
16.00 200ml
18.30/19.00 200ml en daarna slapen tot de volgende dag.
het is aan jou om je kindje rust en regelmaat te geven.
Mijn zoontje mag nog geen fruit of groente ivm exceem. maar je kunt de fles natuurlijk ook vervangen voor een potje.
 
Terug
Bovenaan