ritme

Hallo allemaal!
Ik vind dit echt wel leuk dat dit bestaat! Wie moeten we anders gaan lastig vallen met al onze vragen?! Nu vraag ik mij af wanneer jullie kindjes een beetje van een ritme begonnen te krijgen? Ons zoontje is 14 weken maar heeft nog totaal geen ritme. Sinds de pogingen van overschakeling naar flesjes is het nog erger geworden! Vannacht was hij er al om 12u en om 5u weer!!! Heb twee keer borstvoeding gegeven. En nu ik wakker ben, slaapt hij weer aan 1 stuk door... Kan je het dagritme een beetje sturen? Nu geef ik borstvoeding + pogingen met flesjes gewoon als hij er (volgens mij) om vraagt. Of zal ik mij vanaf nu een beetje meer aan een uurregeling houden? Hoe deden jullie dit en wanneer was er sprake van een ritme? Slapen jullie kindjes al door? Veel vragen en hopelijk veel reacties, groetjes Febe
 
Hoi Febe,

Mijn dochter is nu bijna 4 weken (26 dagen) en weegt 4125 gram en ik zit met hetzelfde probleem, ik krijg haar ook nog steeds niet in een ritme en zit momenteel nog op 8 flessen van 110 cc per dag. Ze krijgt 's avonds om 22.30 uur een fles met 120 cc die niet altijd op gaat en dan komt ze tussen half 2 en half 3 weer en dan tussen 5 en 6 uur. Dan weer om kwart over 8/half 9 en om half 11, ik probeer het dan te rekken tot 1 uur om dan in het 3 uurs ritme te komen van 4 uur, 7 uur en dan weer half 11 's avonds maar nu heb ik van het CB te horen gekregen dat ik de voedingen moet verhogen en het aantal voedingen af moet bouwen naar 6 per dag, maar ik vraag me af hoe ik dat moet doen 2 voedingen per dat minder en dat terwijl ze nu soms haar flesjes al niet leegdrinkt. Dus als er moeders zijn met tips, dan graag en dan liever niet van je moet gewoon je gevoel/intuitie volgen want die weet het ook niet meer. Of is ze gewoon nog te jong en moet ik meer geduld hebben en komt ze vanzelf wel in haar ritme?

Groetjes Linda
 
Hi Febe

Onze zoon sliep vanaf week 11 door en toen hadden we ook een redelijk rimte erin. Hij kreeg 5 flessen om ong. 0700 1100 1500 1900 en de laatste om 2300 uur. Het liep niet elke dag maar meestal wel. Ik heb hem inderdaad een beetje gestuurd. Dus als hij na 3 uur een beetje begon te jengelen niet direct een flesje aanbieden maar geprobeert om te wachten tot er ong. 4 uur tussen zat. Zoals ik al zei werkte het niet elke dag maar meestal wel. Nu is hij 18 week en krijgt nog 4 flessen om de 5 uur en dat gaat heel goed. Succes met het vinden van een ritme!

Groetjes Angelique
 
Hai Febe en Linda,

Onze zoon Thijs had in het begin ook geen dag/nachtritme (ik gaf toen alleen BV). Maar sinds een paar weken slaapt hij vanuit zichzelf heel rustig om 21:30 (als het donker wordt) in. Tot een uurtje of 6:00. Alleen als het heel erg warm is geweest komt hij om 2:00 nog een keer extra ('s nachts geef ik nog steeds BV).
En voor Febe: ik zou gewoon 8 voedingen blijven geven als je dochter daar behoefte aan heeft. Ze is nog maar 4 weken. Thijs kreeg in het begin ook voeding op verzoek en dat was ook vaak 8x per dag. Nu geef ik deels BV en deels flesjes en hij vraagt nu ongeveer 6 voedingen op een dag. Dit moet volgens het boekje 5 zijn maar daar stoor ik mij maar niet aan. Het gaat prima met hem. Hij drinkt ook niet altijd alles op. Het dag/nachtritme is vanzelf gekomen, zonder iets te sturen. Ook geen extra zware voeding.
Thijs is overigens nu 12 weken en zijn ritme heeft hij na ongeveer 8 weken gekregen. Is je dochter nog niet zwaar? Thijs ging pas doorslapen toen hij 4,5 kg was. Hoor je vaak van babies. Succes verder,

Sonja
 
Terug
Bovenaan