Ritme

Onze dochter is nu bijna 9 weken oud. Ze groeit goed dat is geen probleem, maar met de borstvoeding loopt het de laatste weken niet zo prettig. Mijn rechter tepel heeft een kloofje dat niet wil genezen. Tja, ik heb wel een zalfje maar dat moet je in de lucht laten drogen. Dat schiet dus niet op. Ook ontsteekt deze borst regelmatig.

Het liefst wil ik toch doorgaan met borstvoeding, maar het wordt nu wel vervelend en pijnlijk. Ook kunnen we nog niet echt een dagritme vinden terwijl ik vanaf volgende week weer ga werken.

Oftewel....help...!! Zijn er mensen die dit ook ervaren of hebben jullie tips voor mij ?? Thanx

 
Probeer is Bepanthen zalf (apotheek) deze hoef je er niet af te halen voordat je gaat voeden. Heb je ook op andere manieren gevoedt (rugbyhouding)en heb je ook op spruw gecontroleerd, als je dit hebt gaan de kloofjes ook niet snel weg. het dagritme is nog moeilijk met een baby van 9 weken. Probeer een vast ritme voor alles te vinden bv het slapen maak er een ritueel van zodat je kind weet wat er gaat gebeuren. Door het vaste ritme van jou komt je kindje ook in een ritme.
 
Bij mijn eerste kindje had ik dezelfde problemen met mijn borst(en). Ik heb nu bij mijn tweede een zalfje gekocht bij een bedrijf in duitsland en dat werkt bij mij helemaal geweldig. Ik heb nog een tube over dus stuur mij maar een mailtje dan kan je die evt van mij overnemen?! Het Ritme moet je zelf 'forceren' heel langzaam. Je zou er eigenlijk iets eerder mee moeten beginnen maar ja. Probeer naar vaste voedingstijden te gaan en dan komt het vanzelf goed. Hoor ik van je?

Yvonne
 
(tweede poging)
Ik heb nog een zalf over! die helpt geweldig. het heet Elanee en dat heb ik gekocht bij Babywalz.nl en bij mij heeft het heel goed geholpen. Stuur maar een mailtje naar 'famcdegroot@wanadoo.nl' kan jij het misschien overnemen?
 
Ik had ook zo'n kloofje en ik weet dat het inderdaad heel pijnlijk kan zijn. Bij mij was het zelfs zo erg dat het bloedde! Doorzetten is de enige boodschap. Laat je kindje iets meer en langer aan de linkerkant drinken en een heel klein beetje aan de rechterkant (zolang je het kan volhouden). Ik hield er 's nachts ook altijd een zachte handdoek tegen i.p.v. tepelcompressen.
Over dat dagritme. Ik denk dat dat pas echt in orde komt als je kindje mee opstaat met jou, op vaste tijdstippen leert eten (in de crèche bijvoorbeeld?) en na enkele weken volgen ze zo het ritme van de ander kindjes! Succes!!!!
 
Misschien is voor beide problemen kolven een oplossing. Je kunt de melk dan verdelen in kleinere porties. Zodat ze op de creche telkens BV kunnen geven, zodra je kindje er om vraagt. Zo hoeft er geen melk weggegooid te worden.
 
Terug
Bovenaan