ritme?

Hallo,

In de folders over borstvoeding staat dat wanneer je op vraag voedt er na verloop van tijd vanzelf een ritme ontstaat. Mijn mannetje is nu 6 weken maar er zit nog weinig ritme in.
Soms drinkt hij nog om de twee uur om vervolgens 5 uren niet meer te vragen.
Hoe is dat bij jullie?

groetjes Anna.
 
Dit is heel herkenbaar. Op een gegeven moment vond ik dit wel vrij lastig. Ik ben me toen gaan houden aan een bepaal d''schema''. Overdag moest er minimaal 2 uur, maximaal 3/4 uur tussen de voeding zitten. Wanneer ze sliep, maakte ik haar gewoon wakker. ''s nachts keek ik wel wanneer ze kwam. Dit werkte uiteindelijk heel goed. Met een maand of drie had ze een goed ritme, overdag en ''s nachts. Ze is nu ruim 6 maanden en ik geef haar nog steeds borstvoeding. Het is wel zo met borstvoeding dat een schema moeilijker is dan met flesvoeding (mijn oudste kreeg de fles). Heb je er net een beetje regelmaat in, dan krijgt ze weer een paar regeldagen en verandert de boel weer! Dit was vooral de eerste 4 maanden, daarna gaat het veel beter wat ritme betreft!
Misschien een beetje een vervelend vooruitzicht, maar het wordt wel beter, echt!!!
Succes en geniet ervan! (het gaat zo snel)
Willemijn
 
Bij mij kwam het ritme er een beetje in toen hij 8 a 9 weken oud was. Hij kwam toen om de 2,5 tot 3 uur. Soms ook korter maar meestal om de 3 uur. Sinds dat hij naar het KDV gaat (nu sinds 2 weken en hij is nu 15 weken oud) begint hij langzaam richting de 4 uur te gaan, maar het is wat willemijn zegt vandaag was het weer een terugval en wou hij om de 2,5 uur.
Heb een beetje geduld dan komt het vanzelf
 
Hoi,
mijn zoontje is nu 10 weken. Vanaf de bevalling dronk ie om het anderhalf uur. Dat ging vrij goed en dronk ook veel. Toen ie vijf weken was begon ie ineens vaker te spugen. Ik gebeld met orgaan voor bortsvoeding die mij aanraadden toch op vraag te blijven voeden. Ik had al het idee dat ik hem overlaadde.. Omdat mijn man vroeger aan de peristaltiek is geopereerd, de knijpbeweging van maag, ben ik met hem naar de dokter gegaan. Het kan, hoeft niet, namelijk erfelijk zijn en komt vaak bij jongetjes voor. De dokterstuurde ons door naar het ziekenhuis voor een echo. Want dat begint meestal met 5 weken en teken is dat ze spugen in een straal. En dat deed ie. Hij spuugde vanaf de bank op de salontafel!
Bleek gelukkig niks aan de hand met zijn peristaltiek. Maar spugen bleef. Van kinderarts kreeg ik advies om minimaal 2,5 uur tussen de voedingen te laten. Ik heb hem toen speentje gegeven. Eigenlijk wilde ik dat niet. Ik zei altijd dat het een makkelijke weg was het kindje doet eh of ah en ze stoppen er een speentje in. (ik nu dus ook hahaha). Maar vanaf die tijd gaat het fantastisch. Anderhalf uur na de voeding begon ie te "zeuren"voor de borst en dan gaf ik hem speentje. Zo kon ik het nog een uur rekken. Hij spuugt bijna niet meer en ook de nachten worden makkelijker met het speentje. Nu sinds een weekmeld ie zich ook pas om de 2 en een half uur en slaapt ie 's nachts veel beter. Ik kan echt de klok gelijk zetten op de 2 en een half uur. Krijgt tussen half 9 en half tien "laatste"voeding en slaapt steeds door to 3 of 4 uur 's nachts. Dan geef ik hem een voeding. Hij drinkt dan niet echt veel. Het gaat hem meer om het ritueel denk ik dan om het eten. En vervolgens slaapt ie door tot 6 of 7 uur. Heeeeeerlijk. Heb ook geprobeerd met nutrton (verdikker) maar dan moet je alweer kolven. Heb geprobeerd de laatste voeding nutrilon met nutrton te geven maar meneer wil liever aan de borst en ik ga niet forceren. Borstvoeding is nu eenmaal het beste.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Denise
 
Bij mijn zoontje, nu 5 maanden, moest ik ook een beetje helpen er een ritme in te krijgen. Ik heb op een gegeven moment ervoor gekozen hem elke ochtend om 7 uur te wekken en te voeden. Hierna legde ik hem weer op bed en maakte hem dan om tien uur wakker. Door dit vaste ritme 's morgens kwam er de rest van de dag ook meer regelmaat in. Maar mijn zoon was toen al wat ouder, ongeveer 3 maanden.

Succes, Marja
 
Terug
Bovenaan