Ritme

Onze zoon van 12 wkn weegt 4,2 kg. Hij krijgt sinds kort 5 voedingen:
07.00 150cc
11.00 150cc
15.00 150cc
19.00 150cc
23.00 170cc
Het CB vindt dit erg veel, maar met minder voeding is hij niet tevreden en blijft hij hongerig! Tussen de voedingen door slaapt hij  ± 2 uurtjes gemiddeld. Na zijn laatste voeding valt hij redelijk snel in slaap, maar 's nachts slaapt hij nooit door, hij wordt meestal rond een uurtje of 3.30 wakker waarna hij alleen maar hazeslaapjes doet en tussendoor huilt... Wie heeft tips zodat hij de nacht doorslaapt????
 
Hallo,
Mijn zoontje kreeg op die leeftijd 6 flessen van gemiddeld 150cc-180cc. Het CB vond dat ook veel terwijl zij zelf een sticker in z'n groene boekje hadden geplakt waar op stond dat ze met 6-12 weken 5 á 6 flessen van 130-180cc mogen hebben en vanaf 3mnd 5x 150-180cc per fles. Mijn ervaring met het CB is dan ook dat ze zichzelf weleens tegen spreken. Ik heb op een andere site dit nog even voor je opgezocht:
> 2 mndn
4200-5750 kg
5 x 130-170 ml volledige zuigelingenvoeding.

> 3 mndn
4800-6600 kg
5 x 140-200 ml volledige zuigelingenvoeding.

Hier wil ik eigenlijk alleen nog aan toevoegen dat die kleintjes zelf ook heel goed aangeven wat en vooral hoeveel ze nodig hebben. Dus geef 'm lekker wat 'ie vraagt en wie weet laat 'ie wel heel snel een fles vallen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes Daantje (mama van RJ 3 & Davey 4,5 mnd)
 
hoi hoi

mijn dochter is 12 weken oud en krijgt 5 flessen van 200 cc voeding met 3 schepjes johannesbroodpitmeel.
en bij de laatste fles krijgt zij 4 dikke theelepels met nutrix erdoor.
het cb is hiervan op de hoogte en zei dat ik gewoon naar behoefte kon geven.
en die van mij slaapt ong van

7:00 fles en wakker tot 11:00
dan badje en fles en dan slapen tot 15:00 en dan weer fles en wakker tot ong 16:30 en dan weer slapen tot 19:00 weer fles en slapen tot 23:00 en dan weer fles met nutrix en dan slapen tot ong 5:30 en dan geef ik haar een beetje en dan gaat ze weer slapen en om 7:00 pak ik haar weer.

je moet gewoon je gevoel volgen die van mij krijgt sinds gisteren ook fruithapje omdat ze hapt en er aan toe is.
 
Een schepje rijstebloem door de laatste voeding doet ook wonderen.
En ik denk ook dat je moet luisteren naar je kind. Die geeft zelf wel aan
wat hij/zij nodig heeft. En als je eens iets teveel geeft merk je het wel
want dat gooien ze er zo weer uit.
Groetjes
 
Hoi

Mijn zoontje heeft nutrilon forte door zijn gewone nutrilon. de laatste fles s avonds krijgt hij helemaal forte. Hij doet het er fantastisch op alleen zijn ontlasting is wat harder dan normaal. Toen ik forte als laatste fles gaf, sliep hij na een week door. DIt is natuurlijk niet gezegd dat jouw kindje dat ook gaat doen, maar misschien moet je eens overleggen met het cb om voeding voor hongerige baby's te gaan gebruiken.
Groetjes en succes
 
Ik sta een beetje versteld van het cb. Mijn dochter is nu 6,5 en weegt 4,5 kilo week en toen ik 1,5 week terug naar het cb ging mocht ze al 150 cc met 5 scheppen hebben. Ze slaapt ook niet door maar ja ze is ook nog wel jong.
Raar dat elk cb wat anders zeggen.
Zou ook wel willen datz e door ging slapen.
 
Terug
Bovenaan