ritme?????

Ik heb een lief mannetje van 6 maanden oud.

Vanaf vorige week moest ik gaan minderen met flesvoeding. Hij krijgt op dit moment 4 flessen van 200 cc en s'middags een fruithapje.

Verder moet ik nu gaan starten met de groentehap en eventuele ander bijvoeding.

Een ritme heeft mijn mannetje niet. Slaapt s'nacht goed maar overdag is het een ramp.

Wie heeft er wat tips of wil zijn ervaringen met mij delen zodat ik wat kan uitproberen.

Wanneer naar bed om te slapen? Wanneer de laatste fles? Welke bijvoedingen en op welk tijdstip?
Ik wil toch proberen een ritme erin te krijgen zodat ik zelf ook wat tijd heb om wat te doen en mijn mannetje komt aan zijn slaap/ rust uurtjes.

Alvast bedankt,

Hoi

Mijn zoontje is nu 9,5 maand en ik heb ook reikhalzend uitgekeken naar een ritme. Dan weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent.
Met 6 maanden ging hij 's nachts doorslapen en rond 7 maanden had hij overdag ook een ritme:
7.00 uur wordt hij wakker en krijgt hij 200 cc opvolgmelk met 3 scheppen Nutrix
9.30 uur fruit
10.00 uur naar bed
12.00 uur wakker krijgt hij een boterham en 150 cc opvolgmelk
14.30 uur naar bed
16.00 uur wakker en 125 cc diksap met een baby rijstewafeltje
17.00 uur avondeten en een toetje
19.30 uur 200 cc opvolgmelk
20.15 uur naar bed.
Op dit schema zit hij sinds dat hij 7 maanden is.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes!
Marianne

Hoi,
Mijn meisje is achter 2 dgn 7 mnd ,haar schema,
8.30   fles 200 melk waarvan ze maar rond 100 drinkt
               dan even tv kijken(bumba,wawa`s),dan in loopstoeltje
9.30   in box om evt te slapen
10.00   fruit
10.30 gaan we meestal wandelen,daarna loepstoeltje of lekker op de grond wat spelen
                enz
12.00   bordje pap of 200 melk,gaat soms op soms niet.Dan na bed rond 12.30 tot 15-16
                  uur.krijgt ze wat diksap als ze beneden is .
16.15/30   groente met aardappel,daarna half potje fruit(4mnd), als goed weer is gaan we weer wandelen en anders gaat ze even in loopstoeltj(15 min ofzo en dan in box) ,wil ze niet erin dan wat spelen op grond rond 17.30 slaapt ze even in box,buggy of maxi cosi.Rond 18.45 het bad in.

19.15 de avondfles van 250 melk met 3 schep rijstebloem,daarna gaat ze na bed tot
                volgende ochtend rond 8 uu.

Wat is jouw dag?

groetjes gaby

Zijn er nog meer mensen die hun ervaringen met mij willen delen??
Het wil nog steeds niet lukken.

Mijn mannetje krijgt nu meer voeding. 210 + 7 scheppen. Hij word om 04.00 uur wakker!!
Ligt overdwars in bed en is dus klaar met slapen.

Hij slaapt tussen 14.00 uur en 19.00 uur niet waardoor dat tie als een blok in slaap valt na die fles dat tie om 4.00 uur komt. Hij kan 9 uur door slapen en daar zit dan al aan.

HELP< HELP< HELP.

Wat vervelend dat het niet wilt lukken met een schema. Misschien moet je kijken op het onderwerp de drie R's. Daar staan heel veel duidelijke en bruikbare tips in.
Wat ons toen olivier slecht sliep overdags veel geholpen heeft is om een babyconsulente te bellen. Kost wel geld maar dat is het dubbel en dwars waard. Ik weet niet waar je woont maar als je op de site www.babyconsulente.nl kijkt kan je kijken of er iemand bij jullie in de buurt woont.
Succes in ieder geval.
groetjes Anne

Hoi Gaby,

ik zie dat jou kleintje pas 7 maanden is en al meerdere keren op een dag in een loopstoeltje zit. Wist je eigenlijk hoe slecht dat is voor de heupen en dat het ervoor kan zorgen dat je kindje op zijn of haar tenen gaat lopen zodra  het kan staan? Kan  hij/zij al wel zelfstandig zitten? Zelfs als  je kindje  al kan zitten is het raadzaam om het niet langer dan 10 min. per dag in een loopstoeltje te zetten. Je vraagt immers iets van je kindje (staan en lopen) wat het nog lang niet kan. Ik weet dat de meeste kinderen het heel leuk vinden in zo'n ding, juist omdat ze wereld vanaf een andere hoogte bekijken, maar het is ook verstandig om je kindje wat vaker op de grond te laten spelen en zo zich zelf te laten ontwikkelen. Dit alles is overigens niet belerend bedoeld, maar even wat meer informatie voor het geval je dit niet wist.

groetjes,
Marlave

Terug
Bovenaan