ritme...?

Hoi allemaal,
Mijn dochter van bijna 11 weken heeft nog nauwelijks een ritme ontwikkeld. Nu is zij ons tweede kind en dus moet ik haar vaak meenemen naar buiten om haar zus op te halen van school of voor en boodschap als ze net ligt te slapen, ik vermoet dan ook dat dat een reden kan zijn dat ze nog niet helemaal op 'schema' is zeg maar. Ik merk/vermoet dat ze daarom ook wat onrustig is, veel huilen, en sinds een week ook snachts meer wil drinken. (dat was nu juist het enige waar ze al wel in een ritme zat, met 7 uur slapen, maar dat is nu dus ook van de baan ze wil nu om de 3 uur drinken snachts.) De vraag is dan ook, wie herkent dit en heeft tips?? Hoe pak ik dit aan..ik geef borstvoeding misschien savonds een flesje?? Wanneer mogen ze rijstebloem?? En ook hebben babys rond deze tijd hun regel dagen?? Nou veel vragen dus heeft iemand raad? Groeten.
 
Ik herken dit wel.
Mijn dochter is nu 7 maanden en heeft nu pas een beetje een ritme,want ze kan nog steeds erg onvoorspelbaar zijn. Ook slaapt ze meestal niet door.
Ze mogen vanaf 4 maanden rijstebloem.
Het kan inderdaad te maken hebben bij jou met het telkens weggaan. Als ik nu wegga neem ik altijd een campingbedje mee, maar voor een boodschap naar de winkel gaat dat niet op natuurlijk, Ik zou haar zo min mogelijk wakker maken als het echt niet nodig is!
 
wat een gezeur steeds over het ritme van de kinderen
mensen willen alleen een ritme zodat ze zelf meer (vrijheid) kunnen doen
geef de kids toch alle tijd om een ritme te ontwikkelen en probeer je daar zo veel mogelijk aan aan te passen
 
Sorry anoniem, maar ik vind het belachelijk dat je bovenstaande gezeur noemt! Misschien heb je gelijk over dat kinderen zelf hun eigen ritme ontwikkelen naar verloop van tijd, maar dat wil niet zeggen dat je als ouder niet het beste wil voor je kind. Ikzelf heb het idee dat als ik eenmaal het ritme ken van mijn zoon, dat ik daar beter op in kan spelen wat betreft mijn eigen activiteiten. En ja, misschien betekent dat dan dat ik meer vrijheid heb, maar dat is toch niet vreemd? Naast moeder ben ik toch ook nog gewoon een persoon?
 
Mijn dochter is 9mnd en slaapt ook de hele nacht nog niet door. Overdag slaapt ze ook niet zoveel maar ik heb zoiets van het komt vanzelf wel. Overdag is ze heel makkelijk en ik kan haar dan snacht gewoon niet met dikke tranen laten liggen. Misschien heeft iemend nog een tip maar haar snachts laten huilen kan ik dus niet en ze heeft nogsteeds borstvoeding.
 
Nou Anoniem, ik ben blij dat ik eindelijk eens iemand tegenkom van wie het kind ook nog niet doorslaapt, ik ging al bijna denken dat ik de enige was. Mijn dochter is bijna 8 maanden en slaapt ook niet door, iedereen heeft tips en de meeste heb ik ook geprobeerd, behalve het laten huilen, dat kan ik echt niet!!mijn kind is verder ook heel makkelijk! laten we hopen dat het toch vanzelf komt, op het CB zeiden ze dat ik haar moest laten huilen anders kon het duren totdat ze 4 jaar was!! nog nooit gehoord!
 
Hoi Isabel,

Bedankt voor je reactie. Ja tegen mij zeiden ze op het cb dat haar steeds een tijd moest laten huilen en dan even troosten en weer opnieuw. Nou je weet het zelf als ze tranen heeft dan moet ik haar troosten. Wat doe jij als je kindje huilt. Is het bij jouw ook zo verschillend per nacht de ene nacht komt ze zeg maar 2 keer en de andere nacht soms 6 keer. Ze had al wel snel tanden vanaf 4mnd die doorkwamen ze heeft er nu al 6. Ze heeft de 6de ziekte gehad en heeft net de waterpokken gehad nou dan troost jeje kind toch. Ik hoop snel nog iets te horen. Groetjes..
 
valt niet mee he, zo'n baby.. je hele leven staat op zn kop.. maar inderdaad zo lang hun happy zijn.. passen wij ons toch aan.. daar kies je voor als je een kindje krijgt..
 
Terug
Bovenaan