ritme

hoi ik vaag me af wanneer en hoe je een baby een beetje het ritme van de dag en nacht aanleert.. Ik doe 's nachts heel stil geef in het donker het flesje.. en 's morgens doe i heel vrolijk de gordijnen open.. en maak ik er wat vrolijks van.. wie heeft er tips??
liefs
 
Ja daar kan ik eigenlijk niets aan toe voegen, je doet het gewoon goed zo. Maar het dag en nachtritme krijgen ze geleidelijk, je zult dat niet van de ene op de andere dag merken. Dus inderdaad, ga zo door, je kindje zal vanzelf een dag en nachtritme krijgen. Maar heb wel geduld.
 
Inderdaad, het komt geleidelijk aan vanzelf wel. Verschoon je kindje ook 's nachts niet meer (behalve bij poepluier) en misschien kun je 's avonds een beetje meer of dikkere voeding geven. Ook een badje voor de laatste fles kan ervoor zorgen dat je baby 's nachts niet meer wakker wordt.
 
Probeer eens de nachtfles telkens een beetje minder te maken, en kijk hoe je kindje daar op reageert. Als hij net zo lang slaapt, gewoon doorgaan met minderen en op een gegeven moment als hij dan nog snachts wakker wordt, een natgemaakt tutje geven. Dan kan je kindje toch lekker zuigen en geen flesje meer krijgen.
Bij mijn dochter werkte dit prima! Als het bij jou niet werkt, geen paniek, komt vanzelf wel goed, ze groeien er vanzelf in.
 
Terug
Bovenaan