ritme

mijn zoontje van 7 maanden bepaalt zijn eigen ritme wat betreft eten en slapen.maar dat hou ik niet meer vol ik ben compleet 24 uur perdag met hem bezig!nu is mijn vraag wat hoort het ritme te zijn van een beaby van 7 maandeb met eten en slapen hardstikke bedankt!!! ilona
 
Tja, wat hoort het ritme te zijn? Dat is voor ieder kind verschillend, lijkt me! Voor mijn zoontje van bijna 7 maanden ziet de dag er ongeveer als volgt uit:
7.30 uur fles melk (210 ml)
9.30 uur slapen tot ± 11.00 uur
12.30 uur fles melk
13.30 uur slapen tot ± 15.00 uur
15.30 uur fruithap
17.00 uur warme maaltijd
19.00 uur fles melk en daarna slapen
Succes!
 
Hallo,

Mijn dochtertje is bijna 8 maanden en ook zij heeft toch wel een eigen ritme qua eet en slaapgewoonte. Ik bied haar wel op ongeveer dezelfde tijden eten/drinken aan (het helpt de aanhouder wint) en qua slapen geef ik toe aan haar schema, moet je er wel bij zeggen zolang ze 's nachts blijft doorslapen anders grijp ik in.

Tussen 8 en 9 een fles pap
Tussen 10 en 10.30 fruit en dixap
Tussen 12.30 en 13.45 1 boterham + melk
Tussen 15.00 en 16.00 dixap
Tussen 18.00 en 19.00 groente + toetje

Daartussen mag ze van mij zo veel slapen als ze maar wil.

Groetjes van Mieke
 
Hoi Ilona,
wat "hoort" weet ik niet. Kan je alleen vertellen wat mijn dochter van 7 1/2 mnd.doet.
6.30u fles
8.00u-10.oou slapen
10.30u fruit
12.00u brood+fles
12.30-14.00 slapen
15.00u fles
17.00u groente
17.30/18.00u bad
18.15/18.30u fles
na de fles nog knuffelen en dan slapen tot de volgende ochtend.
We hebben al een hele tijd dit "schema" en dat gaat prima. ALs ze aangeeft moe te zijn in de middag dan gaat ze ook nog even slapen, maar dat is dan een echt hazeslaapje.
Onze dochter doet het heel goed op regelmaat en rust (klinkt zo saai), maar sinds haar geboorte proberen we dit toe te passen en ik mag zeggen met resultaat (je weet nooit hoe het gaat worden natuurlijk.)
succes ermee en denk ook goed aan jezelf hoor. Wat ik zelf ook nog doe op de dagen dat ik niet werk is als ze na haar 1e fles gaat slapen er zelf ook heerlijk induiken om lekker te rusten. hihi...mama en dochter zijn slaapkopjes.
 
Beste Ilona,

Probeer een vaste volgorde aan te houden:
slapen- eten- samen spelen - alleen spelen en dan weer slapen.
Zorg voor dag- en nachtritme dus overdag met gordijnen open. Misschien is je kind nu wat van slag, maar hou 2 weken dit ritme aan en je kind is eraan gewend en vindt de duidelijkheid heerlijk. Succes
 
Terug
Bovenaan