ritme

Hallo
Ik vroeg mij af jullie al een beetje ritme in de dag hebben en hoe deze er ongeveer uitziet, hoelang is jullie kindje wakker.....bijvoorbeeld na een voeding.
Ik weet dat geen kindje en geen dag gelijk is, het zijn tenslotte geen computers maar ik ben gewoon benieuwd.
Wij hebben hier al wel wat ritme in de dag, Bjorn meld zich zelf en dat klopt ook altijd wel hij is nu 16 weken en slaapt door, komt dan om 7uur,11uur,15uur,19uur en half 11.
Natuurlijk wijkt het wel eens een half uurtje af. Verder is hij na een fles een uurtje wakker en slaapt hij verder tot de volgende voedng, heel soms ligt hij wakker te kijken maar bijna nooit.Ik weet dat hij van slapen groot moet worden en dat het verschillend is maar ik vraag mij af slapen alle baby`s zoveel? Of zijn er ook hele wakkere bij.
Groetjes Judith

Hoi,

Wij hebben ook al een aardig ritme. Ookal verschillen de voedingstijden nog wel eens...  
Tijn is een heel rustig mannetje en huilt eigenlijk nooit. Natuurlijk zijn we daar blij mee, maar soms maakt het me ook onrustig, dan denk ik: of moet ik nu nog wat met hem doen ofzo....??
Tijn is 14 weken oud en ik geef borstvoeding. Dat is 4 of 5 keer per dag.
Meestal:
8.00 uur
12.00 uur
16.00 uur
20.00 uur

Ik werk nog niet, dus 8.00 uur 's ochtends kan nog. Als ik weer ga werken wordt dat 7 uur ofzo... Ook vind ik dat hij 's nachts "te lang" slaapt. Dus doen we het volgende: als hij 's avonds na 19.00 uur nog komt laten we hem de hele nacht slapen, komt hij nog vóór 19.00 uur, dan voed ik hem nog een vijfde keer rond 22.30 uur ofzo...

Inclusief voeden is hij steeds 1 uur wakker, daarna gaat hij weer naar bed. Hij slaapt goed, maar soms ga ik kijken en ligt hij ook wakker naar het plafond te staren of naar zijn handjes... Dat vind ik wel eens moeilijk, dan denk ik: had ik hem langer in de box moeten laten? Maar ik denk het maar niet, ik denk dat ze toch zoveel mogelijk moeten slapen en anders maar lekker rustig in bed moeten liggen, toch?

Groetjes,
Daniëlle

Hoi,

Mijn ventje is nu 13 weken en heeft wel al een aardig ritme qua voedingen.
Hij krijgt eten (fles) op de volgende tijden:
ongeveer 7.00 uur (afhankelijk van wanneer hij wakker wordt...)
11.00 uur
14.30 uur
17.30 uur
20.15 uur

Hij slaapt 's morgens een uurtje en ' s middags wisselend maar ongeveer 2 uurtjes achter elkaar. Het is steeds een beetje anders wanneer hij slaapt. Toen hij net geboren was (klinkt gek hij is er nog maar net, maar het lijkt al veel langer) sliep hij bijna alleen maar. Nu is hij veel meer wakker, wel zo gezellig, maar van dingen plannen komt tegenwoordig niets meer terecht.
Leuk om te lezen hoe jullie kindjes het doen. O ja, mijn zoontje slaapt na zijn laatste fles bijna gelijk en dan door tot ongeveer 7.00 uur. Heerlijk hoor. Ik hoor trouwens heel verschillende verhalen, sommige kinderen slapen bijna helemaal niet overdag en sommige heel veel (zoals die van jullie). Zo zie je maar, alle kinderen zijn inderdaad anders en hebben allemaal een ander ritme!

Hallo,

Grappig om te lezen hoe al jullie kleintjes het doen! Knap hoor dat sommige echt al van ongeveer 20.00 doorslapen tot 7.00. Al heb ik ook niks te klagen!

Jente (10 weken) heeft het volgende schema:

7.00 bv (maak hem meestal wakker, ook wel eens pas om 7.30)
                       Om 7.45 gaat hij direct weer slapen en slaapt meestal tot 10.30.

11.00 bv, vervolgens blijft hij wakker tot ongeveer 12.30 en gaat dan slapen tot 15.00
15.00 bv, gaat meestal weer slapen om 16.00 tot 18.00/ 18.30
19.00 bv, is vervolgens veel wakker, en altijd beneden! Hij wil nu absoluut niet in bed. Hij    ligt nu vaak bij mij of bij mijn man op schoot.

22.30 bv, gaat vervolgens rond 23.15 slapen en slaapt tot 7.00.

Ik moet over 4 weken weer gaan werken en dan hoop ik dat ik de laatste voeding ook wat naar voren kan gaan schuiven.

Groetjes Fenneke en Jente

wauw, wat hebben jullie er allemaal een mooi ritme in te zitten.
zo gaat het bij ons (nog) niet.
ons meiske is nu 12 weken.ze krijgt borstvoeding en komt overdag om de 3 uren en is daarna zo'n uurtje wakker. vanaf eind van de middag slaapt ze vaak een heel lang blok kan dan 6 uur zonder voeding om vervolgens 's nachts weer om de 3 a 4 uur te komen. Nu denken wij dat ze haar nachtdoorslaapritme overdag doet omdat ze 's nachts ontzettend last heeft van krampjes en daar door heel onrustig en weinig slaapt (en wij ook)en veel huilt. volgende week moet ik weer beginnen met werken, ik had gehoopt tegen die tijd een beetje fit te zijn en het ritme te pakken te hebben, maar helaas..!

groet trotse moeke

Hallo trotse moeke,

Ik moet zeggen dat ik Jente ook vaak wel wakker maak als hij ver over zijn schema tijd heen gaat, om zo maar te zeggen.
Misschien helpt dat als je dat bij jou meissie ook probeert. Of wil ze dan niet drinken?
Ik ben dat wakker maken ook echt al vanaf week 5 gaan doen en nu merk ik dat hij het zelf eigenlijk overneemt dat vaste schema!
Succes en ik hoop dat je meissie snel goed gaat slapen snachts!

Groetjes Fenneke en Jente (10 weken)

Het dagritme van Jari (10 weken) ongeveer op een normale dag:  
7 uur fles
van 8 uur tot 9 uur/half 10   slaapt hij in de box
10.30 fles
van 11.30/12 uur tot meestal de volgende fles slaapt hij in zijn bedje
14.30 fles
van 15.30/16 uur slaapt hij soms in de box en soms in bed tot 17.30/18 uur
18.30 fles
vanaf 8 uur gaat hij naar zijn bedje en maak ik hem
om 22 uur wakker voor de  fles en vanaf 22.45 slaapt
hij dan tot 7 uur smorgens.

meestal is hij na de fles ong. een uurtje wakker en gaat dan slapen. 's Morgens na de 1e fles slaapt hij niet veel maar tussen de 2e en 3e fles wel weer.
Wat ik wel merk bij Jari (en was bij alissa en mijn oppaskindjes ook) dat ze echt het fijn vinden een beetje vast ritme te hebben. Als er een dag wat dingen anders lopen zijn ze meer uit hun doen. Huilen dan bijv. meer. Met dit ritme is Jari een tevreden mannetje.  Ook is Jari zo gemakkelijk dat hij altijd slaapt als ik hem mee jakken neem(tussen de flessen door), maar ik denk dat dat alle baby's wel hebben. Het schommelt lekkker in de kinderwagen maxicosie enz.
Nessie

he Fennie,
bedankt voor je tip, ik ga het zeker proberen, misschien dat we er op die manier ook ritme inkrijgen. Als ze over 1 1/2 uur niet wakker is wordt ze door moeke gewekt!!! kijken hoe het gaat!!

Terug
Bovenaan