Ritme

Hoi,

Ik vraag me af of mijn dochter wel een goed ritme heeft. Ik ben een beetje onzeker of ze wel goed genoeg rust/slaap krijgt? Ik lees soms dat baby's veel slapen overdag en dat doet mijn dochter niet. Mijn dochter is 3,5 maand

Ze krijgt tussen 7 en 8 de borst en valt dan weer in slaap tot 10.30 of 11.00 en krijgt dat weer eten dan is ze wakker en speelt ze. Dan doe ik haar rond half een naar bed en dan slaap ze 1 uur kan er zowat de klok op gelijk zetten en dan slaapt ze vaak nog rond 5 uur even in de wipper 20 min en dan gaat ze na bad om 21.00 uur naar bed en de ene keer valt ze gelijk in slaap en de andere keer duurt het even. Ze slaapt wel door tot de volgende ochtend. Ik heb ook niet het idee dat ze tekort slaap krijgt maar ik twijfel zo door alle verhalen om me heen .Als ik tussendoor nog met haar wegga met de auto  slaapt ze wel meer. Als  dat kontje maar beweegt. IIk heb nog verlof en ga dan lekker met haar op stap en dan slaapt ze altijd goed in de wagen. Ik wil nog even genieten van de tijd samen en wil niet de hele dag met haar binnen zitten. Het komt dus voor dat ze haar middag slaapie in de wagen doet dat kan toch ook? Als ze maar slaapt.  Ik heb ook geprobeerd haar vaker in haar bedje te leggen maar ze ligt dan rustig 45 min naar het plafond te kijken en een beetje te kletsen in haar bedje.

Zijn er nog meer baby's die zoveel wakker zijn of heb opmerkingen tips, kom maar op ik hoor ze graag.

Als ik het zo terug lees lijk ik wel heel onzeker maar dat ben ik niet, vraag me alleen af of ik de enige ben met zo'n ritme.

Gr Bizu

Hoi bizu,

Mijn zoontje Yordi  slaapt ook erg weinig hoor.
Dat is gewoon niet zo'n slaper.
Ik heb toen op het cb ook wel eens gevraagd i.v.m slapen, maar ja je kunt ze niet dwingen om te slapen hé?! Dat antwoord kreeg ik toen en sommige kinderen zijn slaapkoppies en andere kinderen zijn veel wakker.
Als ze moe zijn dan merk je dat snel genoeg en dan lekker laten slapen.
Yordi heeft ook vaak genoeg in de kinderwagen geslapen als we opstap gingen, daar is niks mis mee. Totdat hij 5 maand was en toen paste hij niet meer in de kinderwagen en moest toen in de wandelwagen. Daar slaapt hij (bijna) niet in. Vind het veel te mooi om alles te kunnen zien.
Ik zou zeggen kijk gewoon hoe moe ze is en dan lekker laten slapen.

Liefs marielle ( yordi 16-01-2008)

heyhey.

nathalia is nu 6 maanden en slaapt ook al sinds 3 maanden erg weinig.
ze wilt gewoon niet slapen, als ik haar in bedje neer leg.
ze gaat niet huilen ofzo, maar gaat liggen brabbelen en spelen.
ik vind het niet erg, ze zal geen slaap hebben.
n er is natuurlijk ook zo veel te ontdekken he.
natuurlijk is het niet erg dat je kindje in de kinderwagen slaapt.
bewegingen zijn lekker. dus wipstoeltje en auto ook hihihi.
ook jou kindje zal waarschijnlijk genoeg slaap hebben. als ze moe zijn, vallen ze vanzelf wel in slaap. wij kunnen immers ok niet op commando slapen.
nathalia slaapt om dit moment, over een hele dag ( van sochtends 8 uur- tot savonds 9 uur) hooguit 2 uurtjes per dag.
ik zou me daar niet zo veel ( eigenlijk geen) zorgen over maken.
let wel goed op dat als je baby in de oogjes wrijft, of geeuwt, wel in bedje leg. dat zijn tekenen dat ze moe zijn.

groetjes, do

Hai hai,

Hier ook zo'n weinig slaper! Tijdens mijn verlof ben ik inderdaad ook gewoon met hem weggegaan en hem in de auto of wagen laten slapen. Aan het einde van mijn verlof ben ik wel gaan proberen om een vast ritme in te voeren, ook omdat hij naar het KDV zou gaan en daar houden ze natuurlijk ook een vast ritme aan.
Ik merkte wel dat Tijn dit fijner vond! Ik kon ook beter in de gaten houden wanneer hij echt moe werd!
Nu slaapt hij ongeveer het zelfde als jouw dochter...met soms een uitzondering dat ie ineens een ruk maakt tot 15.00
Tijn gaat wel eerder naar bed (meestal rond 19.30) maar hij krijgt nog een late voeding om 23.30
Tijn is nu bijna 6 maanden!

Succes...! en geniet er vooral lekker van als ze vrolijk en wakker is (dan kan t geen kwaad lijkt me!!!)

groetjes Anouk

Terug
Bovenaan