Ritme

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Even een ritme vraagje. Jojanneke is nu 6 maanden en doet het heel goed. Maar 's avonds komen we elke keer in de knel. Ik werk 's middags en dus gaat ze dan naar het kdv. Om ongeveer 6 uur zijn we dan thuis en dan is ze nog al moe. Soms krijgen we nog net de warme hap er in en soms moet ze eigenlijk gewoon direct slapen en eet ze echt niet meer. Maar daarna moet ze natuurlijk nog een fles. Nu gaat ze na de warme hap naar bed, maar moeten we haar wakker maken voor de fles. Heeft iemand hier tips voor.

Bedankt

carina

Hoi,

Wij komen ook niet altijd uit. Soms krijgt Myrthe tussen 17.30-18.00u groente, en gaat daarna een tukje doe.
We maken haar standaard uiterlijk 18.45u wakker. Dan nog even beneden spelen en 19.30u naar bed met een papfles. Is dus soms nog geen 1,5 uur na haar groente.
Maar ja het is soms niet anders.
Kunnen ze op het kdv niet eerder eten geven als je een potje meegeeft?

Liefs Reneke

Hoihoi,

Norah krijgt slaapt rond dat tijdstip ook altijd nog een (half) uurtje. We hoeven haar niet wakker te maken, maar als ze uit zichzelf niet wakker zou worden, zou ik haar toch naar bed brengen en haar dan zelf wakker maken. Als ze dat slaapje echt nodig heeft, kan  ik haar wel tegen heug en meug proberen wakker te houden, maar dan zit  ik met een oververmoeid kind.

Overigens hebben wij de laatste twee voedingen omgedraaid, misschien voor jou ook een idee? Ze krijgt dus als voorlaatste voeding (rond 15.30 uur) melk, gaat om ongeveer 17.30 uur weer slapen en  na dat dutje krijgt ze rond 18.30 uur haar warme maaltijd (met yoghurt als toetje). Ze is dan helemaal actief en wil zelf 'helpen' met eten. Als ze niet zou gaan slapen, zou ze echt niet met zoveel plezier eten. En voor onszelf is dat ook leuk, want wij eten erna en ze blijft dan tijdens het eten in de kinderstoel erbij zitten. Erg gezellig!

Norah is trouwens 8 maanden en ik ben vanwege de borstvoeding pas met 6 maanden begonnen met bijvoeden. Toen kreeg ze natuurlijk nog wel melk  na de warme hap, want toen at ze alleen nog maar een paar hapjes groente. Hoe groter de maaltijd werd, hoe minder melk ze erachteraan dronk. Op een gegeven moment zijn we er maar gewoon helemaal mee gestopt.

Groetjes,
Jamie

Hee Jamie,

Wat een goed idee. Maar wil Norah daarna wel gelijk gaan slapen? Myrthe is nu erg gewend aan dr papfles in haar kamertje met een muziekje en vaak valt ze aan de fles in slaap.
Blijft Nora dan nog lang wakker na de groente?

Liefs Reneke

Hoihoi,

Norah gaat tussen 19.30 en 20.00 uur slapen, dus ze is nog wel even wakker na de warme maaltijd. Dat was ze ook al toen ze op dat tijdstip nog melk (borst) kreeg. We geven wel het toetje een kwartiertje na de warme hap. Maar ons slaapkopje gaat gewoon slapen. Soms huilt ze nog even (ze heeft wel vaker een inslaaphuiltje), ze ligt sowieso nog wel een tijdje wakker in haar bedje, met haar knuffeldoekje te spelen, beetje geluidjes maken. Maar ze is altijd binnen 15 minuten stil. Of ze dan ook slaapt of stil ligt te duimen, weet ik eigenlijk niet... Ze zal niet heel lang wakker zijn denk ik. Het is heel gek, maar ze vindt het niks om in haar eentje in de box te spelen, maar in haar uppie in haar bedje vindt ze heerlijk.

Wat kan helpen, is een slaapritueel. Echt een flink ritueel. Wij:
gaan naar boven
zeggen de letters op haar deur gedag (jaja...)
kleden haar om, pyama aan
dan nog tanden poetsen met een liedje erbij
dan bij papa of mama op schoot om te vertellen wat we die dag allemaal gedaan hebben (ik kijk al uit naar de dag dat ze dat zelf kan!)  
dan instoppen
dan eerst een kus van mama
en dan gaat papa nog een heel verhaal in haar oortje staan fluisteren (da's iets tussen hun, ik moet dan al de kamer uit!)
en dan nog een muziekje.

Ik zou het gewoon proberen!

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan