Ritme?

Onze Kiron is nu aan zijn zevende week begonnen en heeft een ritme van drie keer niks. De tijden tussen zijn voedingen varieren van 2 uur en 3 kwartier tot 5 en een half uur.

Ik heb dus niet echt een idee wanneer hij weer gevoed wil worden. Nu is dat nog niet zo'n probleem (al zou het wel handig zijn) maar over 4 weken ga ik weer werken. En het lijkt me wel makkelijk om te weten hoe laat hij komt, voordat ik van huis ga.

Heeft die van jullie al een ritme? En zo ja, welk? Enig idee of ik het een beetje kan sturen?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Lilian

Hoi Lillian,
Tymo heeft ook niet echt een ritme uit zich zelf. Ik kon daar persoonlijk helemaal niet tegen omdat je zo inderdaad nooit weet wanneer die komt en dan zul je net zien dat hij wil eten als je net in de auto stapt ofzo. Daarom bepaal ik zijn ritme. 's nachts en de eerste voeding laat ik door hem bepalen en aan de hand van het tijdstip van zijn ochtend voeding plan ik nog 4 voedingen in voor de rest van de dag. Meestal laat ik er tussen de 3 en de 4 uur tussen zitten. Ik geef hem 6 voedingen per dag. Dit betekent dat ik hem dus af en toe moet wakker maken voor een voeding, maar hij vind dat helemaal niet erg. En het geeft mij een stuk rust als ik ongeveer weet hoe de dag gaat verlopen. Natuurlijk moet je wel opletten wat die kleine aangeeft. De ene wil 8 voedingen terwijl de de ander 6 prima vind. Maar als ik jou was zou ik gewoon gaan proberen of je hem een klein beetje in een ritme kan dwingen. Heb jij ook meer rust. En ach, zeggen ze niet dat rust, reinheid en Regelmaat erg goed zijn voor een kind?
Heel veel succes!
Liefs,Mar

Terug
Bovenaan