ritme

hoi hoi

ik heb weer eens een vraagje haha vandaag is dat vraag maar raak dag denk ik .
hebben jullie schatjes al een vast ritme?
en hebben jullie dat ritme ingebouwd of de baby zelf zijn ritme laten zoeken?
voor mij is het ook moeilijk omdat ik onregelmatig werk dan moet ik haar soms al om 7 uur wegbrengen naar de oppas terwijl ze normaal slaapt tot half 9.
en ja eerlijk gezegt om elke dag zo vroeg op te staan zie ik ook niet zitten als ik net een late dienst heb gehad of slaapdienst.
gr.

Hoi hoi,

Sinds ongeveer 1 a 2 maanden heb ik er meer ritme in gekregen.
8 uur fles dan even terug in bedje, mits m'n werktijden het toe laten, (anders bij de oppas)daarna in badje en aankleden. Vervolgens even in de box.
12 uur fles daarna 2 uren op bedje. Een half uur na het slapen het fruithapje proberen (dit is helaas al 2 maanden een strijd)
4 uur fles
8 uur fles
(helaas ook 's nachts tussen 1 en 4 een fles, we weten nog niet goed hoe we hier vanaf moeten)

Ik ben ook benieuwd naar jouw ritme.

Hoi hoi,

Sinds 1 a 2 maanden heb ik er ook wat meer ritme in gekregen.
8 uur fles, daarna even in bedje (of bij de oppas), dan wassen/ badje en aankleden. vervolgens even in de box.
12 uur fles na de fles voor 2 uren op bedje, een half uur na het slapen een fruithapje, wat helaas nog steeds een strijd is.
4 uur fles
8 uur fles voor die tijd doen we haar pyjama en slaapzakje al aan en na de fles lezen we een verhaaltje voor en doen het muziekdoosje aan, ze valt dan lekker in slaap.
(helaas komt ze tussen 1 en 4 uur weer voor een fles, hier willen we wel graag van af, maar weten nog niet hoe)

Ik ben ook benieuwd naar houw ritme.

bij ons zit er niet helemaal ritme in
is ongeveer zo

rond 9.30 flesje en opstaan
dan rond 10 of 11 uur slapen
en rond 12 - 13 uur flesje
dan is het heel erg wisselend wanneer ze slaapt
dan rond 16-17 uur flesje
en dan rond half 11 laatste fles
alleen nu blijft ze savonds langer wakker en wil ze ook eten....dus proberen we dan fruit of groenten hapje te geven

maar als ik vroege heb dan krijgt ze al om 7.30 flesje
en dan rond 10 of 11 uur groenten/fruit om de fles te verschuiven naar 12-13 uur.....
maar het wil nogal eens wisselen dat vind ik wel vervelend ben dan bang dat ik ut niet goed doe en ja ook neit zo goed plannen dan
ze slaap gelukkig snachts wel goed door anders word ik helemaal gek (slaap zelf nu minimaal 10 uur anders red ik de dag niet)

Ik ken het gevoel 'dat je denkt dat je het niet goed doet'. Dit heeft met mij voornamelijk te maken met het fruit- en groentehapje dat nog niet wil (waarschijnlijk omdat ze de lepel nu associeert met vies... ik zit er al aan te denken om het nu met m'n vinger te geven, heb je nog tips?)

En daarnaast komt mijn dochtertje 's nachts ook nog.
Onzeker word ik er zo wel van! Fijn dat dit forum er is om het te kunnen delen!

Laatst hoorde ik wel iemand zeggen dat als ze maar goed op gewicht zijn, dan hoef je je niet druk te maken... En als moeder doe je het toch altijd goed, gewoon op je gevoel af gaan ;)

ritme...tje wat is ritme haha...
ik probeer het wel erin te houden, met voeding lukt dat wel met slapen niet altijd...
Lasse past zich aan, aan ons, wat onze planning is en hij doet dat gelukkig heel makkelijk.

8:00 eerste fles...dan aankleden en naar beneden, lekker spelen.
9:30 fruit eten en meestal daarna even slapen, of we gaan op pad en hij slaapt in de auto of wandelwagen....
12:00 fles en dan slapen, of in de wandelwagen of op bed....
Soms maak ik hem dan echt om 15:30 wakker voor de fles...
Nu vaak om 15:00 flesje thee en liga geprakt met beetje diksap erdoor....
16:30-17:00 warm eten...
vaak even slapen in de box als wij zitten te eten...soms racet hij beetje rond in de loopstoel of zit in wipstoel tv te kijken als wij eten...
18:00-18:30...naar boven, douchen of wassen en pyama aan....
19:00-19:30 papfles en dan gelijk op bed, tot ik hem de volgende ochtend om 8uur wakker maak...

Liefs Randy

hoi ik werk ook onregelmatig met slaapdiensten, we hebben wel een ritme maar soms is ze iets eerder wakker of eerder moe. dat hebben we allemaal wel eens
alleen als ik slaapdienst heb brengt mijn man haar vroeg naar de oppas maar daar slaapt ze dan wat langer omdat ze even uurtje wakker is, die wandeling naar d eoppas vindt ze super

ik haal haar er om 9 uur uit. geen zin om om 7 uur op te staan als ik niks te doen heb, wie heeft er zin in huishouden om 7 uur? ikke niet

ze gaat ook om 9 uur naar bed, dus aagnepast aan ons leven maar ook rekening houden met haar

gr sabine

Terug
Bovenaan