Ritme

Hey allemaal,
Even een vraag. Ik merk dat Timo (9 weken) 's ochtends niet meteen meer slaapt na de half zeven fles. Gaat nu vaak om 08:00uur weer naar bed, maar is dan om 09:00uur weer wakker. De volgende fles is om half elf, dus doe ik hem vaak om 09:00uur in bad o.i.d. Alleen vindt hij dit minder leuk, omdat over de rest van de dag hij de fles krijgt als hij wakker wordt.
Hoe ziet jullie ochtend/dag eruit?
Groetjes Rianne
 
Mijn zoontje Chris heeft vanaf een week of 8 a 9 tot nu een beetje hetzelfde ritme, hij is nu 15 weken. Het ziet er als volgt uit:
7 uur de fles, dan aankleden en even spelen/knuffelen
rond 8.45 weer naar bed tot uiterlijk 10.15
11.00 de fles, spelen/knuffelen
rond 12.15 weer naar bed tot uiterlijk 14.15
15.00 de fles, spelen/knuffelen
rond 16.15 weer naar bed tot uiterlijk 17.30
rond 18.45 in bad, aansluitend de fles en dan lekker naar bed.
Om 11 uur maken we hem weer wakker voor de fles en dan slaapt hij sinds kort door tot 7 uur.

Neem de uren niet te letterlijk hoor, het kan nog wel eens wisselen met de slaap tijden.

En ik denk dat als je het een paar dagen volhoudt met Timo dat hij er snel aan gewend is dat hij niet elke keer de fles krijgt als hij wakker wordt.

succes!
 
Elke keer als we hem uit bed halen is het ook weer even knuffelen en spelen in de box of onder zijn gym, liedjes zingen, rond lopen en alles benoemen, gekke bekken trekken etc. En ook elke dag even lekker naar buiten voor de frisse neus.
In het begin deed ik Chris ook 's ochtends in bad, maar vanaf het moment dat hij in zijn pyjama ging slapen heb ik het bij het bed ritueel betrokken. Hij slaapt als een roosje :)
 
Wil de kleine ook gelijk drinken altijd. Soms wordt hij hier wakker en zeurt even wat en gaat dan liggen spelen/kijken of wil gewoon even aandacht en wacht nog een half uurtje met het vragen om de fles. Na de fles van 09.00 is hij altijd erg wakker en speelt dan met ons of zelf in de box totdat hij weer om onze aandacht vraagt. Soms begint ie om 11.00 te zeuren, maar is dan gewoon moe van het spelen en wil nog een half uurtje slapen voor de fles.

Als hij echt de fles wil, dan geeft hij dat goed aan: meer zeuren, zoekend doen, en als je dan met je vinger in de buurt komt van zijn mondje wordt ie helemaal dol (schudden met het hoofd, mondje open) Erg schattig en een duidelijk teken.
 
Als ie nog zoveel zuigbehoefte heeft kun je hem ook een speen geven als ie te vroeg wakker is.
Een beetje afleiding kan enorm helpen als ze vaak en snel willen drinken! Je doet het denk ik al best goed. In badje of spelen, even in de box of maak een wandeling.
Het zal met de tijd steeds beter gaan want ze zullen steeds meer wakker zijn. Dan leren ze dus dat wakker zijn niet gelijk eten betekent.
Het opvoeden is dus al begonnen: tijd kun je voor allerlei doeleinden gebruiken!
 
Terug
Bovenaan