ritme

Hoi medemoeders,

Hoe is het bij jullie? De meeste beebs zijn ondertussen volgens mij alweer een maand oud en ik ben benieuwd of jullie er al een ritme in hebben!

Hier gaat het prima! Luana doet het momenteel supergoed en we zijn de peptivoeding aan het afbouwen. (voor koemelkallergie) Dit gaat ook super dus ze heeft geen koemelkallergie!!!
Onze dame heeft het volgende ritme...
5.15 120 ml (meteen weer slapen)
9.30 120 ml (even wakker, in de box etc)
13.00 120 ml (slapen in bed)
16.00 120 ml (even wakker, spelen, knuffelen)
19.00 100 ml (meestal onrustig tot 21.00)
22.00 100 ml (naar bed, slapen zonder problemen)

De laatste 2 voedingen waren echt een probleem, ze dronk vaak niet meer dan 70 ml, nu gaat het steeds beter!! Verder is ze nu bezig om contact te zoeken. Als ik langsloop dan doet ze kgggg en begint ze breed te lachen als ik reageer, zo schattig!!!!! Ook zit ze nu haar handjes steeds te bekijken, erg scheel kijkt ze dan de schat! Kortom ik ben een trotse moeder hihi!!

Liefs ciomama

Hier is nog niet echt een ritme. Aniek is een paar nachten en ochtenden heel onrustig geweest. Nu hebben we haar gisteravond voor de laatste voeding in bad gedaan, toen om 22.00 nog gegeten en daarna is ze heerlijk gaan slapen. Toen kwam ze om 4 uur en ging na de voeding weer gelijk slapen.
Ik probeer haar nu overdag ongeveer om de 3 uur te voeden, dan slaapt ze snachts toch wat beter dan dat ik haar om de 4 uur voed. Soms slaapt ze gelijk na de voeding en soms wil ze nog even knuffelen, hier zit niet echt een ritme in. Ik leg haar ook niet altijd op dezelfde plek om te slapen, Soms slaapt ze in de wandelwagen, soms in de box en soms in haar bedje. Ze is wel heel tevreden altijd, huilt weinig en als ze huilt is er meestal echt iets aan de hand.

7u-150/5 (daarna weer slapen)
11u- 150/5 (even in de box daarna weer slapen)
15u- 150/5 ( even in de box en daarna weer slapen)
19u- 180/6 (tot de laatste voeding wakker in de box)
23u- 150/5 (daarna meteen naar bed en slaapt ze ook meteen)

Hier een heerlijk ritme dus en ik vind t prima. Soms zit er een half uurtje speling in maar dat is dan ook alles. En om 19u heeft ze niet genoeg aan de 150 want dan wil ze om half 9 weer dus geven we haar dan meer en dat gaat prima, dan is ze heel tevreden.

xx

Lekker!! Wat fijn zeg dat je dat ritme er al zo goed in hebt. Het is hier super wisselend. De ene keer denken we dat we hem te pakken hebben, en dan ook nog eens een ritme die voor ons lekker is met de nachtvoedingen en dan denkt meneer "neeh dat bevalt me toch niet zo". En hebben we weer een compleet ander ritme :)
Wel is Ravi inderdaad ook heel alert en is hij ook erg onrustig na de 19.00 voeding. Gek is dat toch...
Het is nog steeds een lekker mannetje die ook echt wel moet huilen hoor!!!

Maar begrijp ik nu goed dat je geen nachtvoeding meer geeft? Want Ravi komt nog wel steeds snachts.

Liefs!

onze dochter is morgen 6 weken en heeft niet een vast ritme
maar dit is het ongeveer op borstvoeding
's nachts tussen half 4- 4 uur
's morgens 8 uur (lekker handig met schoolgaande kids)
rond half 12
rond 3 uur
half 7 en dan is het rommelen, ze is erg onrustig 's avonds en dan tegen 10 uur valt ze in een diepe slaap tot 4 uur , dus kan ik zelf heerlijk slapen.
Die onrust hoort er 's avonds gewoon bij met een maandje of 3 is dat voorbij, ze moeten toch de indrukken van overdag verwerken. Ze huilt bijna nooit alleen als er een boertje dwars zit en dan pak ik ze ook even op want anders spuugt ze alles onder.

geniet allemaal lekker van die baby's ze zijn zo weer groot.

Groetjes

Hier ook het verhaal dat als ik denk een ritme te hebben mevrouw de boel weer even om. Volgens mij komt dat ook omdat we voeding hebben opgeschroefd en ze dus het ritme van 5x drinken aan het oppakken is.
Ook herkenbaar na de fles van 18 een hoop onrust, die tijd gebruiken we dus om te knuffelen en bij ons te slapen. Aangezien ze vorige week niet buiten ons om kon slapen en nu met de medicatie oor reflux wel netjes in haar eigen bedje slaapt,mag ze best nog een keer bij pa/ma slapen. Wel gaan we ook dat proberen af te bouwen.
Gisteren had ze rond 22.30 laatste fles en kwam pas weer om 3.30 goh wat was dat even lekker!

@mama1981. Hoe zwaar is jouw kleine? Ik geef ook alle flessen 140 cc en merk ook na de fles van 16 uur dat hij onrustiger is. Nog niet duidelijk of dit door prikkels komt of door honger. WE hebben de fles al opgehoogd van 120 naar 140. Maar het gedrag blijft, als we hem na 3 uur de fles geven dan is het goed en gaat hij slapen. De andere flessen komt hij a 4 uur

HIer ons "ritme"

7/8 uur fles dan slaapt hij de hele ochtend nauwelijks meer. Soms van die hazen slaapjes. Erg allert.
12/13 uur fles dan slapen
16/17 uur fles dan weer zelfde als 7/8 uur. NIet willen slapen en onrustig. Proberen bed aan te bieden, maar hier zit geen ritme in.
20/22 uur. Afhankelijk van onrust
3/4 uur daarna meteen weer slapen.

WE hebben eigelijk een mooi ritme, alleen is het jammer dat hij na de fles van 7/8 uur en 16/17 uur niet meer echt wilt slapen, en onrustig kan zijn. Even spelen vind hij leuk (box, muziekje ed) maar daarna wil hij op de arm.

Gaan nu een schommelwippertje en draagdoek aanschaffen en kijken hoe het hier mee gaat. Zodat ik wel een beetje mij handen vrij ga houden.

x

Mijn moeder had ergens gelezen dat er een oorzaak is dat baby's rond het avondeten onrustig zijn...

Als je zwanger bent is het meestal met het avondeten spitsuur (vooral als je al meerdere kids hebt). Dit voelt de baby aan en daarom zijn ze aan het begin v/d avond onrustig. Ik heb geen idee of het klopt, maar het klinkt wel logisch haha.

@nelie1982..ik geef idd geen nachtvoeding meer. Ze krijgt tegen 22.00 de laatste fles en dan slaapt ze tot 5.15. Ik denk dat er binnenkort weer een fles afgaat en dat ze naar 5 flessen van 150 gaat. We gaan proberen die van 22.00 eraf te halen omdat ze om 19.00 wel honger heeft maar we kunnen het evt ook rekken. Dan voegen we die samen en dan weer tot 5.15 hopelijk! 5.15 is vroeg maar ik kan daarna nog slapen tot 8.00 dus dat scheelt weer. Liever 5.15 en weer slapen dan 6.00 en dat de oudste dan wakker word en blijft!

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan