Ritme?

He meiden,

Ik ben even benieuwd of er bij jullie al enige regelmaat/ritme te bekennen valt ;-)

Joep is morgen 6 weken en de nachten gaan goed. Hij krijgt meestal tussen 22:00 en 23:30 uur zijn laatste (borst)voeding en komt dan snachts tussen 4:00 en 5:00 uur, daarna leg ik hem terug en dan komt hij tussen 8:00 en 9:00. Dit gaat al weken zo en mij hoor je daar niet over klagen.... Ik heb zelf zo'n 7 uurtjes slaap en daar red ik het prima mee!

Overdag daar in tegen is nog erg wisselend.... de ene keer leg ik hem sochtends op bed en slaapt ie nog een uurtje of tot aan zijn volgende voeding, de andere keer heeft ie daar geen zin in, leg ik hem in zijn box, maar daar raakt ie op een gegeven moment ook moe en overprikkeld (hij begint steeds meer te zien en volgen en in zich op te nemen lijkt wel) smiddags leg ik hem ook op bed, soms slaapt ie uren achter elkaar door en soms houdt hij zichzelf wakker en wordt ie huilerig, vermoeid. Valt nog weinig ritme in te vinden, maar je kan ook niet alles hebben ;-)
We blijven proberen op bed te leggen als we denken dat hij moe is.

De avonden (voor zijn laatste voeding) ben ik nog een beetje zoekende wat te doen... meestal is hij wakker en wordt hij vanaf 21:00 uur moe (te vroeg nog voor zijn laatste voeding) dan valt ie in slaap of bij ons op de bank of we leggen hem in zijn kinderwagen, kap omhoog in een donker saai hoekje, zodat hij rust heeft. Nu twijfel ik of ik hem niet beter in z'n bedje kan leggen en dan er weer uithalen voor zijn laatste voeding. Hoe doen jullie dat?

En wanneer kan je je kleintje het beste in badje doen?

Ben erg benieuwd hoe jullie kleintje het doet!

Lfs,
juutepetuutje

Bij ons ook nog weinig ritme hoor (Max is morgen 5 weken), bij jou klinkt het zelfs al regelmatiger qua nachten dan bij ons.. Lekker!

Wat betreft timing van het badje: De kraamverzorgende raadde ons aan ongeveer drie kwartier voor de volgende voeding je kindje wakker te maken en dan in bad te doen. Je kan hem dan in bad doen, daarna voeden en dan slaapt ie daarna als een roos. Veel mensen doen dit 's avonds met de hoop dat ie snachts doorslaapt. Misschien dat dit werkt voor Joep?
Ik heb zelf echter gemerkt dat Max het echt niet fijn vind om wakker gemaakt te worden als ie nog lekker ligt te slapen, logisch, ik zou het ook niet pikken.. ;)
Dus ik doe m zelf nu meestal in bad als ik merk dat ie in een wakkere vrolijke bui is. Hij vind het dan heerlijk in bad en ligt in een deuk bij het aankleden. Daarna lekker eten en naar bed. Gaat bij ons heel goed.
Gewoon even uitzoeken wat voor jullie goed werkt denk ik. Succes!

Hier kan ik toch echt wat minder regelmaat ontdekken. Er zijn wel dingetjes die steeds terugkomen. Zo heeft Matilda 's avonds rond 8u vaak dat ze even clustert. Dan wil ze een paar keer snel achter elkaar aan de borst.'s Ochtends heeft ze vaak ook dat ze na een uur weer terug is. Daar tussenin is het vrij rustig. Ze slaapt veel, moppert af en toe door lucht in haar buikje of darmkrampjes en drinkt 's middags alleen vrij kort. 's Nachts wekt ze me ergens tussen 2 en 4. Ik heb daar wel veel moeite mee. Het voelt alsof ik niet oplaadt hierdoor. Ben dan ook aldoor moe en vrij passief. Ze begint de laatste paar dagen wat meer wat wakker te zijn, wat even wennen is. Daar kan ik echt nog geen ritme in vinden; gisteren was het 's ochtends, vandaag vanmiddag en voorheen juist 's avonds.Elke dag is anders.

He meiden,

Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat!

@Jippi02, ik snapje vermoeidheid en het passief zijn. Ik heb dat ook een tijdje gehad en sommige dagen ben ik nog steeds niet vooruit te branden ;-) het wordt vast beter met de tijd, voor nu sterkte en probeer overdag wat rust de pakken ALS de kleine slaapt....

@dikzak, bedankt voor de badtip! We gaan het uitvogelen wat Joep het lekkerst vind, wakker maken voor iets is ook niet echt zijn ding :)

Gisteren zijn we begonnen met ons experimentje hem voor zijn laatste voeding op bed te leggen (het was ongeveer 20:30)... en ik kan jullie zeggen dat vond hij niet leuk! haha... helemaal overstuur, terwijl hij beneden altijd lag te pitten rond 21:00 uur, na 5 minuten is mijn man hem even gaan troosten bij zijn bedje en nog 5 minuten later sliep hij! Mijn man helemaal trots :) hij werd dit keer uit zichzelf wakker om 22:15 uur, toen heb ik hem zijn laatste voeding maar meteen gegeven, waardoor hij vannacht wel iets eerder kwam (3:30) maar daarna weer heerlijk verder tukte tot 8:00 uur. Nu slaapt hij weer en ik ben benieuwd hoe het verder vandaag gaat, hij gaat vanmiddag naar oma, want ik ga een nieuwe auto auto kopen... mijn oude valt uit elkaar van ellende ;-)

Ik ga maar nergens vanuit en denk nog steeds dat elke dag anders gaat, dan kan het altijd meevallen en als ons ventje happy is, dan ben ik dat ook!

Lfs en fijne dag, geniet van het heerlijke zomer weer!!!

Juutepetuutje

Terug
Bovenaan