Ritueel?

Hallo allemaal!

Bij deze een vraag van een nogal onzeker kersverse moeder. Mijn zoontje is nu 3 weken en 4 dagen en heeft na het voeden moeite met in slaap komen, en ik vraag me dan ook af wat voor rituelen jullie gebruiken om je kindje rustig in slaap te laten vallen.

In verband met reflux houd ik hem na het voeden nog ca. 30 minuten rechtop. Daarna is hij hartstikke wakker en houd ik hem bij me of in de wipper tot hij begint te gapen. Zijn bedje (een mozesmand) staat in de box en daar leg ik hem dan in. Na een paar minuten begint hij dan jengelig te worden en zijn speentje helpt dan maar kort. Dan gaat hij huilen. Ik moet  bij hem gaan zitten, over zijn hoofdje en buikje aaien om hem te kalmeren voor hij met moeite in slaap valt. Hij maait veel met zijn armen en slaat dan zijn speen eruit. Inbakeren hebben we gedaan maar daar probeert hij zich met man en macht uit te worstelen. Als ik hem na het voeden in de wagen leg en ga lopen slaapt hij in no time. Kortom, hoe kan ik hem rustig in slaap laten vallen? En welke rituelen, volgorde, etc. gebruiken jullie hiervoor?

Veel dank alvast!!

hoi,

Hier ook een kersverse moeder met een zoontje van ruim 6 weken.

Hij heeft ook last van reflux en wil ook nog eens totaal niet alleen zijn/slapen.

Ik zorg er altijd voor dat ik hem verschoond heb voordat ik ga voeden. dat scheelt weer in de reflux. Na het voeden hou ik hem +/- een half uur overeind, maar na een kwartier ga ik iets onderuit zit waardoor hij wat voorover op zn buik tegen mij aan komt te liggen. Dit vind hij heel fijn en begint hij wat te dommelen. Vaak doe ik dan mijn pink in zn mond om op te sabbelen want vaak heeft hij nog echt zuigbehoefte na het drinken. Hij wil geen speentje, daar gaat hij verschrikkelijk vies bij kijken;)

Wanneer hij dan eindelijk slaapt probeer ik hem voorzichtig weg te leggen. Soms gaat dit goed en slaapt hij lekker verder maar vast genoeg zet hij het na een paar minuten op een huilen. Even laten huilen werkt dan ook niet want dan gaat hij helemaal overstuur huilen... zo zielig...

Ik denk niet dat er DE oplossing is. Ik doe gewoon waarvan ik denk dat het goed is en waar we ons beiden fijn bij voelen.

Ik heb nu een draagdoek gekocht zodat ik toch nog een beetje mijn handen vrij heb en de kleine bij mij "hangt" te slapen

Ik heb er al genoeg commentaar op gekregen dat hij na dat half uur overheid houden niet alleen slaapt, en altijd bij mij is. Maar als hij constant wakker wordt en heel de tijd blijft kokhalzen is het voor hem niet fijn en voor mij ook niet.

Ik zou zeggen: doe waar jij en je zoontje prettig bij voelen!! en probeer af en toe eens iets anders uit. Je ziet snel genoeg of het werkt of niet;)

succes!

groetjes Jantine

Hoi Sarah,

Hier ook een kersverse moeder van een tweeling. Ze zijn nu 7 weken waarvan 4 weken thuis.
Hier had ik ook probleem met mijn dochter die niet wilde slapen waardoor ze eigenlijk heeeel moe werd en het echt een drama met huilen werd.
Ik heb sinds deze week een ritme erin gegooid.
Voeden, knuffelen, spelen(in de box met muziekje) en weer naar bed. Ik leg ze sinds deze week overdag in hun eigen bedje boven en niet meer beneden door alle prikkels.
Mijn dochter Elin slaapt rustig in maar Amber gaat protesteren.
Ik laat haar 5-10 minuten huilen en ga dan bij haar kijken. Aai over de bol en bedje wiegen. Als ze dan weer begint te huilen weer na 5-10 min kijken en herhaal hetzelfde, aai over de bol en wiegen. Ik haar d'r dus niet uit bed. De eerste paar keer moest ik geduldig heen en weer lopen maar na een paar dagen huilt ze veeeel minder in bed.
Voor ons werkt dit heel goed. Ik kan weer normaal ontbijten enzo :) haha
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is erg zoeken hé?

Groetjes,

Lina

Hier ook kerstverse moeder van zoon 8  weken,

Ritme is weer ver te zoeken het ging paar dagen goed heeft zelfs 2 x door geslapen......overdag wil hij niet in zn bed slapen dan krijst hij heel de boel bij elkaar ik laat hem wel jengelen maar hij hoef niet te krijsen zo niet dan nog 2x proberen anders morgen weer een dag. Ik heb een heartbeat knuffel besteld hopelijk werkt dit.....snachts ging het goed viel zelf in slaap als we m wakker in bed lagen maar dat is nu ook weer ver te zoeken.....nu wil hij na zn nacht voeding alleenmaar bij ons slapen.....tis erg zoeken.....en hoop gauw dat beter gaat over 7 weken weer werken.....

Om bij mijn dochter ietwat een ritme er in te krijgen heb ik haar overdag onder toezicht op haar buik laten slapen. Ze slaapt dan veel dieper en houdt het goed vol. 's Nachts deed ik dit niet, want dan kreeg ik zelf geen slaap, als nieuwe moeder ben ik dan te overbezorgd, hahaha.

Na een paar keer herhalen merkte ik dat ze in dit ritme kwam en kon ik haar ook op de rug leggen zodat ik ietwat minder toezicht hoefde te houden.

Mijn zoon slaap ook ok op zn buik.....ik laat hem sinds 3 weken ook snachts op zn buik slapen en dat gaat super hij slaapt sinds dien door, een echte buik slaper dus. Op zn rug was altijd drama in slaap wiegen na uur weer wakker......ingebakerd ging iets beter.......Tot dag hij helenaal niet meer na zn nacht voeding wilde slapen....hb ik m op zn buik gelegd en dat gaat super eerste nacht ook geen oog dicht gedaan, maar zn nek is sterk en heb een aero sleper.....hebben nu een aardig ritme

Terug
Bovenaan