roaccutane / zwangerschap

Hallo Dames,

Ik heb het hele internet afgezocht maar kan nergens informatie vinden.
Ik ben namelijk benieuwd of er (aanstaande) moeders zijn die roaccutane hebben gebruikt. Ik weet dat je na een roaccutane kuur minstens 1 maand moet wachten tot je gaat proberen zwanger te worden. Toch vind ik het best wel eng allemaal en zou graag de ervaring weten van mama's die dit medicijn hebben gebruikt. Is de zwangerschap goed gegaan, de kindertjes gezond en hoe ist met de mama's?! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt en groetjes, Monique
 
Hoi Monique,

Ik heb zojuist gezocht op www.apotheek.nl en kan inderdaad niks vinden over roaccutane. Ik weet niet of je achter een merknaam kunt komen waarin roaccutane is verwerkt, want omdat de site van de apotheek geen vermeldingen geeft, ga ik er vanuit dat roaccutane de werkzame stof is. Zodra je een merknaam weet kun je de indicaties en contra-indicaties terugvinden op de site van de apotheek.

Indien je hier niks mee kunt, zou ik een apotheker vragen naar de voors en tegens van dit middel met betrekking tot zwanger worden, zwanger zijn en het geven van borstvoeding. Een huisarts heeft vaak te weinig kaas gegeten van de werking en dus ook contra-indicaties van medicijnen. Je kunt wel proberen af te gaan op de ervaringen van anderen, maar mij lijkt dat daarmee de eventuele risico's nog niet uitgesloten zijn.

Succes ermee.

Groet Fonske.
 
Terug
Bovenaan