Zaterdag 17 maart is onze zoon Robert geboren. Vrijdag op zaterdag begonnen de weeën, heb de hele nacht niet meer geslapen en 's ochtens het ziekenhuis gebeld waar we ons mochten melden. Had nog niet genoeg ontsluiting, maar omdat ik niet lekker was bleek na diverse testen dat ik teveel eiwit in mijn urine had, niet veel later (12.00 uur) braken de vliezen en bleek dat de kleine erin had gepoept, mocht ik direct blijven.... Een ruggenprik zorgde ervoor dat ik mijn buik en rugweeën niet meer voelde, maar omdat de ontsluiting niet opschoot en ik medicijnen kreeg om dit voor elkaar te krijgen kreeg ik enorme (pers) weeën in mijn vagina die de ruggenprik niet wegwerkte. Uiteindelijk mocht ik rond de klok van 18.00 uur eindelijk een beetje meepersen met de persweeën(terwijl ze een randje probeerden weg te masseren). Toen er om 20.00 uur nog geen kindje in zicht was is er een gyn bijgehaald die uiteindelijk een vacuumverlossing heeft gedaan. Wat makkelijker klinkt dan het is. Er bleek nog een schoudertje dwars te zitten, mijn benen halverwege mijn oren, een verloskundige die op mijn buik lag te drukken en twee gyn die aan de kleine lagen te trekken terwijl ze de ctg in de gaten hielden omdat de kleine het nu toch wel moeilijk kreeg. Uiteindelijk zag onze zoon om 20.45 uur het levenlicht. Totaal overdonderd en bewegingsloos is hij door kinderartsen opgevangen en bijgebracht. Het bleek een flinke knul van een royale 9 pond. Gelukkig is nu alles goed en ga ik proberen er goed van te genieten.
Voor de aanstaande mama's en papa's: heel veel succes en geloof me, op dezelfde dag is bij een kennis een kleine binnen 1.5 uur geboren zonder problemen, zo kan het dus ook!!!
Voor de aanstaande mama's en papa's: heel veel succes en geloof me, op dezelfde dag is bij een kennis een kleine binnen 1.5 uur geboren zonder problemen, zo kan het dus ook!!!