rode billen

hoi hoi, mijn zoontje van 10maanden heeft ieneens beetje last van rode billen.
doe al sinds gisteren extra extra sudo creme erop. lijkt wat minder te worden(doe al vanaf zijn geboorte sudo creme. heerlijk spul), maar hebben jullie nog tips, mocht het erger worden, gisteren was het voor het eerst dat ie beetje pijn had met billen afwegen, dus doe heeeeel zachtjes en het was nu al minder rood.
heb ook gehoord dat mazeina ook goed helpt, gewoon beetje opdoen en dan luier aan, andere tips misschien, alvast bedankt.groetjes

Hoi,

Vaak zijn luier verschonen.
Billen schoonmaken met een nat washandje i.p.v. geparfumeerde doekjes.
Je zoontje een tijdje zonder luier, dus met blote billetjes laten liggen/kruipen....
Als je zijn billen schoon hebt gemaakt, dan eerst goed droogmaken voor je er dikke creme op doet.
Maizena heb ik ook wel eens gelezen en ook iets met ei, maar hoe dat zit weet ik niet.

Succes, want dat het pijn doet is zo zielig!

Marianne

quote: Marianne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-09-2007 15:56:15'));

Maizena heb ik ook wel eens gelezen en ook iets met ei, maar hoe dat zit weet ik niet.

Succes, want dat het pijn doet is zo zielig!

Marianne

Met ei; alleen het ei-wit gebruiken en eerst laten drogen voor je de luier om doet, laat een film-laagje achter zodat de urine er niet meer bij kan.

Groetjes Debby

Wij hebben dat in het begin ook gehad en zijn toen inderdaad ook met lauw water en washandjes gaan werken, daarna goed droogdeppen met een hydrofiel luier. En ik gebruikte bioforce creme van Vogel. Dat werkte erg goed. En veel luier verschonen. Hoop voor jullie dat het snel overgaat want weet wel dat marisssa er toen erg veel last van had.
Sterkte.

hoi hoi

kom ook nog even reageren. Idd vaker luier verschonen, of in blote billetjes laten lopen/kruipen/liggen. lauw water billen schoonmaken, en de creme die ik altijd heb is van VSM met calendulan, geweldig spul!! Lekker dik erop smeren, en dan is het zo weg. Heb ook de tube van zwitsal gebruikt, en die is ook erg goed.

Gr.

Cyndie
mama van dochter Sam (2)

Hai.

Bij mijn dochter werkte sudo creme   niet. Ben overgestapt naar Zwitsal zinkzalf. Als je zoontje het langer dan een week heeft, zou ik even naar de dokter gaan. Het kan namelijk zijn dat er een schimmel bij zit. Heeft Lune ook gehad. Niks aan de hand, je krijgt dan speciale creme en na een paar dagen is het weg.

Succes ermee.

Groetjes Jolien (mama van Lune)

Terug
Bovenaan