Rode billen

Hoi!

ja ik weet het, het is al zo vaak behandeld...
maar dat lees je dan en vergeet je weer totdat je het zelf nodig hebt!
Thijmen heeft net een weekje in het ziekenhuis gelegen met een onderhuidse infectie en bacterie op zijn hoofd.
Antibiotica via het infuus gehad en nu thuis door met antibiotica drank.
en natuurlijk krijg je daar die heerlijke poepbroeken van met natuurlijk rode en kapotte billen...

HELP!! tips?
kan niet teveel smeren omdat Thijmen overal allergisch voor is bijna maar met Sudocrem en Bepanthen is het nog niet verbeterd...

Liefs mama van nu een echteStinkmuis!
 
Oh wat vervelend dat Thijmen in het ziekenhuis heeft gelegen. Gaat het al wat beter met hem? Waarschijnlijk wel, anders is hij niet thuis natuurlijk!

Ik heb hier wel eens gelezen van maizena in de luier. Maar weet niet precies hoe of wat. Misschien eens googlen?

Beterschap met je kleine stinkmuissie!
 
dank je liff!
ja het gaat langzaam wel beter, maar goed schrikken was dat hoor.
ineens een mega dik en knalrood hoofdje hebben en niet kunnen liggen van de pijn.

maar het gaat al beter, dank je!

X
 
Hier ook een ervaringsdeskundige... ik snpa dat je er mee zit want het doet zo'n pijn. Je wilt het zo graag dicht hebben en dat het weer prettig verschonen is. Ik heb uiteraard tips! Hopelijk kun je er iets mee.

Eerst moet je jezelf afvragen of er geen schimmeltje bijgekomen is. Het is soms moeilijk te zien, maar aan de buitenste randen zitten dan witte schilfertjes. Je kunt ook voor de zekerheid uitgaan van een schimmel, het kan geen kwaad om alvast miconazol te smeren. Dat kun je bij de apotheek zonder recept halen.

Bij het verschonen is het heel belangrijk dat de billen schoon en droog worden. Vaak verschonen is dan ook erg belangrijk. Ook bij plasluiers: ik verschoonde elke 2 uur als er geen poep in zat en zodra ze gepoept had direct. Ik kwam de deur niet meer uit... maar ja... die tijd komt wel weer.

Schoon:
Als het heel erg is dan zette ik haar altijd met de billen in een laagje water. niks poetsen, gewoon weken. Tja... dan ben je er wel druk mee maar het helpt zo goed en de poep is er dan echt af, waardoor de billen sneller helen.
Zijn de billen niet zo rood meer dan kun je billendoekjes van Zwitsal Sensitive gebruiken. Die prikken niet. Want het prikken is vaak het ergste voor de kleintjes.

Droog:
Droge billen is het allerbelangrijkste. Natte billen kunnen niet helen. Denk maar heen aan een wondje aan je been als je onder het douchen scheert, dat blijft maar bloeden. En bij natte billen krijgen schimmeltjes heel snel de kans om te groeien en de billen aan te tasten. Dat krijg je zonder goede zalf niet weg!
Hoe krijg je ze goed droog? Deppen met een hydrofielluier en blazen tot je met je hand over de billen kunt gaan en ze dus ook echt droog aanvoelen.
Je kunt ook de lauwe fohn erop zetten... en ik moet je zeggen dat scheelt heel veel tijd en ze zijn dan echt goed droog.

Middeltjes:
Miconazol voor de schimmel!
Zinkolie (dr Swaab bij de drogist), smeert makkelijk uit en blijft goed zitten.
Zinkpasta (apotheek), smeert moeilijk uit maar blijft nog beter zitten!
Er is ook zinkzalf, Bepanthen en Sudocrem maar mijn ervaring is dat dit niet helpt. Het is er gewoon te snel weer af. Prima als preventief middel maar niet om door en door rode billen mee op te knappen.

Mijn ervaring was dat de billen na 1 dag alweer bijna dicht zaten en dat het na 5 dagen al helemaal over was, ze had toen nog diarree... je bent er heel druk mee, maar ik zou het badje en de fohn toch echt proberen.. bij ons knapte het toen pas echt op!

Succes! En laat je het weten?
 
Bloempje27, je bent de beste!!! :D
haha dat zegt geloof ik genoeg he!
helemaal dicht en ook al stukken minder rood.
ik had nog miconazol en heb zinkpasta erop gedaan.
zo min mogelijk aangeraakt en niet hard geveegd.
thanks!!! :D
 
Fijn meid,

Wat een verademing. Als moeder kun je zelf ook tegen elke verschoonbeurt op gaan zien... er is weer licht aan het einde van de tunnel.

Even doorzetten en je hebt zaterdag hele andere billen hoor!

liefs
 
Ja inderdaad, op een gegeven moment na iedere plas verschonen.
maar dan eerst ruzieen of manlief het moest doen of ik zelf haha.

ik hoop het, op naar zaterdag!

nogmaals thanx!

liefs
 
Terug
Bovenaan