rode billetjes en (open plekjes) tips ?????

Hallo mijn dochtertje Meike is goed ziek geweest heeft een kuurtje gehad en was daarvan aan de diaree inmiddels heeft ze nog steeds vaak diarree hoop dat dit snel over gaat want is niet erg bevorderend voor haar billetjes
Nu zijn haar billetjes erg rood met een paar kleine open plekjes ik smeer er elke keer wat op maar het lijkt niet erg te helpen ik heb o.a sudocreme gebruikt en bepanthen maar het word niet beter heett iemand nog een tip voor een goede zalf ????
Alvast bedankt

onze kleine vent had ook last van rode billetjes en daar hebben wij sudocreme voor gebruikt (flink veel van smeren) en dat hielp gelukkig wel.
hij is er nu weer vanaf.

welke zalf/creme je nu dan kan proberen weet ik niet zo goed.
misschien toch sudocreme weer proberen en dan flink insmeren.

ik hoop dat je kind er snel af is. succes.

groetjes Chantal

Hai Weerdje

Loek heeft geen open plekjes, maar af en toe dreigen er rode plekjes en pukkeltjes te komen. Wij smeren eigenlijk bijna altijd sudorcreme erop en het gaat en blijft eigenlijk altijd weg. Ik leg hem ook regelmatig een half uurtje met de billen bloot op een celstofmatje met hydrofielluier op bed of in de box. Dan kunnen de billetjes lekker luchten. Dat voel je heel goed aan de huid, als je het aan het begin en het einde van het halfuurtje voelt! De kleine rode pukkeltjes/vlekjes zijn daarmee steeds snel weg.
Een andere creme kan ik je niet aanraden. Misschien billenbalsem van weleda? zitten geen kunstmatige toevoegingen en synthetische ingredienten of geurstoffen in.
Ik gebruik regelmatig de bodycreme van die lijn voor de pukkeltjes op zijn gezicht en die gaan er goed mee weg!

Wat zielig voor je meisje zeg! Ik heb ooit als tip gekregen dat je eiwit op de billetjes moet smeren bij elke luierwisseling. Dus het eigeel en wit scheiden, en dan het wit op de schone en droge billetjes smeren, goed laten drogen en dan de luier erover. Het schijnt een vliesje op de plekjes te maken zodat de urine en ontlasting minder irriteert. Is puur natuur, baadt het niet dan schaadt het niet, toch? Ook vaak de luier wisselen trouwens. Deze tip kreeg ik van iemand die vroeger kraamverzorgende was geweest, dit werd toen veel gedaan. Mijn buurvrouw heeft het uitgeprobeerd toen haar zoontje extreme luieruitslag had, ze was er heel enthousiast over. Gelukkig hebben onze kids er (nog ) geen last van gehad.
Heel veel succes!

MAIZENA, de beste tip die ik ooit gekregen heb!!!!! gewoon een beetje poeder in de luier en evt op de billetjes wrijven, werkt als een trein...beter dan al die dure cremetjes in ieder geval. Heb kilo's gebruikt in de eerste twee jaar bij de oudste en er staan nu voor de zekerheid een pak klaar voor mijn jongste van drie weken...in iedergeval een goedkoop middeltje en geeft nietzoveel troep als eierspul...

succes Yvonne

Hoihoi,

mijn dochter had toen ze pas geboren was ook hele rode billetjes en ook van die 'open' plekjes. Ze poepte na elke fles als ze al in bedje lag dus ik had nooit in de gaten dat ze poepte en zag het steeds pas bij de volgende verschoning. Ik kreeg de tip om even een poosje geen billendoekjes meer te gebruiken maar gewoon warm water en watjes. Na elke verschoning zinkzalf erop en binnen 3 dagen was ze van de luieruitslag af. Gebruik nu gewoon weer billendoekjes en gaat hartstikke goed.

Groetjes Saskia.

hi,

mijn dochtertjes hebben er ook af en toe last van.. hier helpt sudocreme smeren en maizena in de luier doen het beste. met een weekje (ligt eraan hoe erg 't is..) is het weer over! als het rode er vanaf is dan alleen maizena in de luier. succes!

gr. SOPHIE
mama van quinty (04-10-2004) en naima (24-11-2006, 32 wkn, was 19-01-2007 uitgerekend)

wij gebruiken op het werk ook maizena.en bij 1 meisje bij wie het ook echt open was hadden de ouders als tip van de huisarts gekregen om,voor je er maizena of talkpoeder op doet,de billetjes schoon te wrijven met een watje gedrenkt in zonnebloemolie.
groetjes kari

Terug
Bovenaan