rode billetjes/krampjes bij borstvoeding

Hoi,

mijn zoontje is nu 6 weken oud, en de borstvoeding gaat geweldig.
Maar heb wel een vraagje:

Kan het zo zijn dat wanneer ik veel knoflooksaus heb gegeten, dat mn zoontje schrale rode billetjes krijgt( van zijn poep)?? (tis inmiddels over, maa wil t wel weten)

En ik hoorde dat wanneer ik sinaasappelen eet, dat dat voor meer darmkrampjes kan veroorzaken??   Hij heeft namelijk wel nadat ik dit gegeten had een uur gehuild na een voeding.


Op welk voedsel moet ik anders letten, zodat mijn kleine man minder last van krampjes heeft.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze vragen.

Alvast bedankt!!

Gr Wendy mama van Devon
 
hoi wendy,

op zich hoef je met borstvoeding geen eten te laten staan, tenzij je merkt dat je baby er erg veel last van krijgt. Van knoflook weet ik dat ze er wel op kunnen reageren, maar weet niet van die rode billetjes. Maar als jij merkt dat het daarvan komt, zou ik het niet meer eten. En sinaasappelsap, kool e.d. is niet bewezen geloof ik, maar daar kunnen ze ook wel krampen van krijgen. Je moet het gewoon proberen, en anders niet meer eten/drinken. Baby's die borstvoeding krijgen proeven alle smaken die jij eet en zijn vaak makkelijker met de pot mee aan het eten later, omdat ze aan verschillende smaken gewend zijn. Dus hoe meer verschillende producten jij eet, hoe eerder ze eraan wennen.

Succes en eet smakelijk!!

gr, bianca
 
dank je wel voor de informatie!

groetjes Wendy

quote: bianca26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-06-2009 10:58:20'));

hoi wendy,

op zich hoef je met borstvoeding geen eten te laten staan, tenzij je merkt dat je baby er erg veel last van krijgt. Van knoflook weet ik dat ze er wel op kunnen reageren, maar weet niet van die rode billetjes. Maar als jij merkt dat het daarvan komt, zou ik het niet meer eten. En sinaasappelsap, kool e.d. is niet bewezen geloof ik, maar daar kunnen ze ook wel krampen van krijgen. Je moet het gewoon proberen, en anders niet meer eten/drinken. Baby's die borstvoeding krijgen proeven alle smaken die jij eet en zijn vaak makkelijker met de pot mee aan het eten later, omdat ze aan verschillende smaken gewend zijn. Dus hoe meer verschillende producten jij eet, hoe eerder ze eraan wennen.

Succes en eet smakelijk!!

gr, bianca



 
Terug
Bovenaan