rode bultjes/blaasjes maar verder geen klachten, wat kan het zijn?

He meiden,
mijn dochtertje had 2 dagen geleden een plekje achter haar oor (een rood bultje). En ook op haar billen wat stipjes, maar ik dacht dat dat iets van luieruitslag was. Nu zag ik net dat de bultjes over haar hele lijfje zitten en het meer blaasjes met vocht zijn dan bultjes. Het zijn er niet heel veel maar overal zitten er wel een paar behalve in haar gezicht. Heb al op internet enzo gezocht wat het zou kunnen zijn. Maar de meeste dingen gaan gepaard met koorts, hangerigheid etc. Dat heeft ze allemaal niet. Het enige verschil de afgelopen dagen is dat ze wat minder eet bij het avondeten. Ze eet haar bord niet leeg, doet ze normaal wel altijd, maar daarna wil ze nu wel elke keer wat tomaatjes of iets aan fruit. Dus ze eet wel genoeg en ik probeer haar zo veel mogelijk gezonde dingen te geven.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Hey Miek,

Er schijnt een een of andere virusinfectie te heersen..heb er al meer over gehoord.
Klachten varieren idd van koorts tot weinig eetlust. Zou het gewoon even aanzien, lekker verwennen met gezonde kost en moederliefde dan is het vast zo weer over!

Groetjes Sas

Hoi,

Dit is mijn dochter toen ze de 5e of 6e kinderziekte had:

Toen de vlekjes/bultjes verschenen, was de koorts al weg en had ze nergens last van.....

Misshien is is het?
Groetjes, Karin

Haha, wat een grappige foto!
Nee, het is niet de 6e ziekte, die heeft ze al gehad. Ook niet de 5e, symptonen kloppen niet. Denk toch dat het de waterpokken zijn. Gedurende de dag zijn er steeds meer bultjes en blaasje bij gekomen. Ben benieuwd hoe ze er morgen uit ziet als we haar uit bed halen, misschien zit ze dan wel helemaal onder.
Ze is verder supervrolijk en heeft haar hele bord nasi + toetje opgegeten, dus de eetlust is weer terug. We wachten wel af hoe het verder verloopt!

Mijn zoontje heeft al 3 dagen precies hetzelfde als jouw dochtertje,het is volgens de dokter roodvonk.

Het begon met een paar plekjes maar heel zijn lichaam zit nu onder.
De waterpokken waren het niet,want dan zit alle rode vlekjes vol met waterblaasjes.
Dit is bij hem niet het geval.maar op de foto van je kindje zien de bultjes er echt hetzelfde uit.

Waarschijnlijk is dat dus ook roodvonk.

Hij heeft 1 dag koorts gehad.
En daarna was het weer weg,wel is hij hangerig,maar eet gelukkig wel gewoon.

groetjes Bianca

Terug
Bovenaan