rode bultjes in gezicht

Vanochtend maakte ik mijn dochtertje van 2 jaar wakker en haar hele gezichtje stond vol bultjes/ vlekjes. Ik denk zelf dat het een warmte/zonne-allergie (of haar huid moet zich aanpassen aan de zon)is of een allergie voor zonnebrand. Ze heeft er geen last van in de zin dat het jeukt of zo. Ze heeft soms ook wel rode plekjes op de plekjes waar je zweet bijv. in de knieholtes. Of misschien eczeem?
Heb in elk geval gebeld naar het KDV waar ze gisteren is geweest en ze hadden haar gezichtje in elk geval de dag ervoor ingesmeerd met zwitsal factor 30 zonnebrand dus het lijkt een allergische reactie te zijn. Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Gebruik vanaf haar geboorte al regelmatig zwitsal producten en verder nog nooit last van gehad.
 
Bah wat vervelend is, dat is mischien niet iets voor jou kindje om neutraal produckten te gebruiken er is daar een hele lijn van ook voor kinderen of bij een natuurwinkel ook heel veel dingen zonder parfum en zonder kunstmatige dingen er in.

 
Hoi,

Het kan inderdaad aan zwitsal liggen, mijn dochtertje krijgt allemaal rode bultjes en vlekjes van zwitsal, komt omdat er ontzettend veel parfum in zit en veel huidjes van jonge kinderen kunnen dat helemaal niet aan. zijn of haar zuurgraad kan verandert zijn dat ze nu ineens er toch gevoeliger voor is. maar ik zou het gewoon even aan kijken.

succes!
 
Terug
Bovenaan