rode bultjes op plasser van mijn dochter, wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi moeders,
ik heb net de luier verschoont van mijn dochter en nu zag ik een paar rode bultjes (blaasjes) op haar plasser. Ik weet niet of dit erg is? Herkent iemand dit?
Ze heeft nooit last daar van rode plekjes of andere gekke dingen.
Kan het ermee te maken hebben dat er net 2 kiezen zijn doorgekomen? (ze had hier verder (gelukkig) geen last van).

Ik hoor graag van jullie,
groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

Het enige waar ik meteen aan denk is dat de mazelen vaak bij de plasser en billen beginnen. Misschien is dat het?

Groetjes Linda

Ojee, ja dat zou kunnen, heb echt geen idee. Ik kijk het even aan en anders morgen voordat ik naar mn werk ga, even langs de dokter?
Groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

Als de bultjes blijven dan zou ik morgen inderdaad even naar de dokter gaan met haar. Maar ik moet zeggen dat ik daar ook wel makkelijk in ben, als ik iets niet vertrouw dan laat ik de dokter kijken. Gewoon om zeker te zijn. Misschien dat iemand anders nog kan vertellen of het ook iets met kiezen kan zijn want die heeft Marissa nog niet dus dat weet ik niet. Verder vraag ik me ook af of ze koorts heeft want dat is ook altijd wel belangrijk volgens mij

groetjes Linda

Hoi
mijn zoontje van 13 maanden heeft nu waterpokken.
Dat begon ook met rode bultjes en blaasjes. Ook vooral in de luier en op zijn hoofd. Misschien dat het bij jouw dochter ook waterpokken zijn?

hoi,

mijn zoontje heeft nu ook allemaal rode pukkeltjes/vlekjes bij en op zijn plasser, bij hem komt het omdat de tandjes door komen

ik heb een tip gekregen van mijn huisarts, druk eens op de bultjes, worden ze wit van kleur dan zijn het goede bultjes, blijven ze onder het drukke rood, dan moet je even contact opnemen met de huisarts.

groetjes simone

Hoi dames,
bedankt voor jullie reacties. De bultjes waren vanochtend al een stuk minder, het zijn nu meer pukkeltjes. Ik denk zelf dat het misschien toch met de kiezen heeft te maken, ze had gisteren ook wel 5 poepluiers! dus misschien ook een beetje irritatie.
Ik moet ook zeggen dat ik niet zo snel naar de dokter ga, ik neem natuurlijk geen risico met de gezondheid van mijn dochter, maar ze heeft geen koorts en eet en drinkt goed.
Ik zal ook nog even de tip van sissi gaan uitvoeren,
groetjes van Sonja.

Terug
Bovenaan