rode bultjes..


Hallo dames..
Er is mij weer iets vervelends overkomen..     Mijn armen zitten onder de rode bultjes.. En die jeuken is niet normaal. Ze lijken wel kleine muggen bultjes maar zijn heel veel dus dat kan het niet zijn.. En alleen op me armen..  
Ik dag eerst misschien heb ik wat gedaan ofzo om een allergisch reaktie te krijgen maar kan nergens aan denken...En als ik zo'n bultje kapot kras komt er vocht uit.. Ik probeer niet te krabben maar ja dat is moeilik vooral als de zon er op schijnt heb ik gemerkt.   Weet iemand of dit een zwangerschaps kwaaltje kan zijn en of het kwaad kan.. Want ik wil niet me gyn storen op een zondag,
Hebben jullie ook wat tips hoe om de jeuk wat minder te maken en of ze helemaal weg te krijgen... Want ik wordt er gek van..       Eerst vocht en nu dit... Wat komt er volgende aan??






Groetjes
wilma   Bijna 38 weken
 
Hoi Wilma,
Het  klinkt als een zonne-allergie, zeker omdat je er vooral last van hebt in de zon.
Ook al heb je daar eerder nooit last van gehad dan kan het ineens opzetten.
Maar goed, al is het zoiets onschuldigs,  van jeuk word je niet echt vrolijk.
Hoop voor je dat het snel wat minder wordt.

 
wilma, Zonneallergie lijkt me eerlijk gezegd niet echt het geval met dit iele zonnetje begin april. Of ben je recent naar een warm land op vakantie geweest?

Ik denk dat het eerder echt bij je zwangerschap hoort. Het komt vaak voor dat vrouwen in de laatste periode van hun zwangerschap last krijgen van hevige jeuk en rode bultjes. Zoek met google maar eens op jeuk en zwangerschap en je krijgt heel veel informatie hierover. Het komt dus echt heel vaak voor en volgens mij valt er niet veel tegen te doen behalve wat talkpoeder strooien en er proberen vanaf te bljven.... hoe moeilijk dat ook is.

Je kunt ook jeuk krijgen doordat je lever functie tijdens je zwangerschap minder goed functioneert maar dan krijg je met name jeuk aan je voeten en handpalmen.

Als het heel vervelend blijft en aanhoudt zou ik toch zeker even je verloskundige of gyn bellen voor raad en advies. Maar naar mijn weten is het dus een onschuldige, veelvoorkomende maar vooral hele vervelende zwangerschapskwaal!!

Sterkte,
Goudvisje.
 
Dit is zonne-allergie; je krijgt het opeens al had je het nooit en het hoeft niet per se met zwangerschap te maken te hebben. Vaak in het voorjaar bij de eerste zon.

Wat helpt is URTIZON te koop bij drogist en dat helpt het ook voorkomen - volgens mij kan je dat bij zwangerschap gebruiken. Verder helpt PIZ BUIN anti allergy zonnebrand het voorkomen en helpt calendula emulsie tegen de jeuk. Wat ook helpt is 4 weken voor je op zonvakantie gaat zonnebruin capsules nemen. Dan wel factor 6 want dat mag bij zwangerschap. Ook bij drogist.

Je ziet, ik heb ervaring met deze kwaal maar met bovenstaande produkten houd ik het in de hand. Ik neem zonnebruin voor ik de zon in ga, urtizon tijdens een zonperiode samen met de zonnebrand en als het dan nog fout gaat smeer ik calendula emulsie.

Succes!!
Martine (33)
 
hoi

Het lijkt mij ook zonneallergie
er is ook iets van biodermal tegen zonneblaasjes,dat helpt tegen de jeuk
combinatie van zon en   warmte kan dit namelijk ook veroorzaken,
groetjes monique
 
Terug
Bovenaan