rode bultjes

Hallo

Mijn zoontje heeft vanaf ongeveer een maan op 4 al een droge huid. Ik smeer hem dan op advies van de kinderarts ook elke avond in. Nu heeft hij 2 grotere vlekken op zijn buikje en 1 op zijn rug. Van de huisarts heb ik een zalf gekregen met hormonen er in. En de plekjes zijn er mee weg gegaan. Maar toe ik hem vannavond ging insmeren had hij allemaal rode bultjes op buik en rug. Ik vraag me af hoe dit komt. Andere voeding mischien? Hij krijgt vanaf vandaag een bordje pap dit maak ik met nurilon standaard 2 en 5-6 schepjes rijstebloem. In de normale flessen heeft hij nutrilon AR.
Ik vind het erg vervelend om te ontdekken waar het van komt. Zelf heb ik als kind zijnde en nu nog eceem gehad. Maar de huisarts zegt dat dit geen eceem is. Omdat hij geen plekjes heeft in de knie en ellebogen.
Ik hoop dat jullie tips hebben.

Groetjes Silvia en Mathijs
 
Goedemorgen,

Als je de vlekjes niet kan wegdrukken, bijvoorbeeld wanneer je er een glas op zet, is de kans groot dat het een kinderziekte is. En aangezien er duizend en één vlekkenvirusjes zijn, is de kans vrij groot dat je kindje er één oppikt. Mijn dochtertje had ook ineens binnen een paar uur allemaal rode bultjes op haar rompje billen en hoofd. Na een paar dagen jengelen en hangerig zijn is ze nu weer vrolijk.
Ik zou het even proberen met dat glas!
Succes ermee!

Wendy
 
Hoi sylvia,

Wat de rode bultjes zijn kan ik van hier niet beoordelen. Maar wat de huisarts zegd klopt niet eczeem hoeft echt niet in de knieholten te gaan zitten. Bij zuigelingen begint het vaak in het gezicht of op de buik. Wat zegd het cb? Ik begrijp dat jezelf eczeem hebt is dit door allergieën? hebben jij en/of de vader problemen met allergieën?

groetjes Renée
 
Terug
Bovenaan