Rode bultjes

Nooya heeft sinds een aantal dagen rode bultjes op gezicht en handjes, nu vandaag ook op haar billetje en op haar voetjes een paar.
Het zijn echt bultjes op de huid, ze zijn rood en lijkt een soort puntje op te zitten wat na een paar dagen een korstje word. ze heeft geen koorts, is gewoon vrolijk en slaapt en eet goed. De bultjes lijken ook niet te kriebelen.
Ze heeft een week voor t eerst potjes banaanhapjes gehad. ben ik nu weer even mee gestopt. Misschien heeft het met de banaan te maken?
iemand een idee? gewoon afwachten?
of bijvoorbeeld potje peer gaan proberen ipv banaan?
Als het over een week nog niet over is ga ik wel even langs de huisarts denk ik. Ze zal toch niet opeens ergens alergisch voor zijn....

Hoi,

ik zou zelf even wachten met een potje. Tot de bultjes weg zijn en dan de banaan nog een proberen om te kijken of het daaraan ligt? Dan weet je het wel zeker... Fijn dat ze er geen last van heeft en hoop dat ze snel verdwijnen!

liefs Natasja

Hey hier ook uitslag na de fruithapjes. (groente ging wel goed!!)
Ben nu gestopt en ga als het weg is weer beginnen en dan een tijdje hetzelfde zodat ik weet wat het is. (ik vermoed bij ons ook banaan)
Als je het niet vertrouwd kun je ook even naar de HA gaan!

Het beste is om voor een paar dagen alle bijvoeding te staken. Dan komt het lijfje weer tot rust. Dan kan je weer proberen banaan te geven. Als ze weer de bultjes krijgt, weet je zeker dat het daaraan ligt. Dan moet je dat tot haar eerste verjaardag niet meer geven. Na haar eerste verjaardag ga je het weer uittesten. Als haar huidje dan weer rustig is, kun je wel weer een andere soort fruit uit testen.

Waar je dan wel op moet letten zijn gecombineerde fruithapjes. Vaak zit daar dan ook banaan in.

Terug
Bovenaan