rode geirriteerde schaamlipjes...

hoi hoi

even een vraagje of eigenlijk tips gevraagd..

sophie heeft sinds gisteren mn geriiriteerde schaamlipjes.
vlekkerig rood en er lijken wat bultjes op te komen..

ik deed er eerst wat sudo op maar heb net gehoord dat dat niet goed is, dan kan het niet luchten.Dus heb er net wat bepanthen op gesmeerd..

weet iemand nog meer handige en fijne tips, hoop nml niet dat het straks nog erger wordt en pijn gaat doen oid...

alvast bedankt

liefs tobi

ik smeer er altijd sudocrem op en dat werkt super

ik werk zelf in de thuiszorg en als we terminale mensen hebben met bv een rode stuit doen we er ook sudocrem op en dan trekt het meestal snel weer weg

van dat verstikken heb ik nog nooit gehoord

groetjes saskia

morgen gewoon even laten spelen in haar blote kontje, dan kahet aan de lucht wat drogen en dan heelt het vaak sneller.
Op mn werk gebruiken we bariëre crème, is te vergelijke met kamillezalf

En anders even de ha bellen voor info, op het moment bedenk ik me dat het vrijdagavond is... zucht moet nu echt naar bed. Misschien even de dienstdoende apotheek morgen opbellen

Succes

hey hoi,

het dochtertje van mijn nichtje is met dezelfde klachten bij de ha geweest en heeft microzanol (vlgs mij schrijf je het zow haha) voorgeschreven gekregen, maar deze kun je zonder recept halen....

bij meisjes komt het regelmatig voor dat ze een schimmeltje hebben......

liefs denise

Ik lees vaak mee en heb een zoontje van nu ruim 16 mnd en ben daarnaast ook nog huisarts van beroep. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik mijn mening er even in gooi... Als het egaal rood is dan is het meestal gewone luierirritatie en dan werkt sudocreme erg goed, maar dat moet je er wel vaak en dik opsmeren, dus elke zoveel uur, hoe vaker hoe beter. Als de irritatie rood is met daarnaast rode vlekjes/rode puntjes dan zit er meestal ook nog een schimmel bij en dan zou ik naast de sudocreme ook nog miconazol creme opsmeren, dat moet dan 2x per dag en nog een paar dagen langer smeren nadat de uitslag verdwenen is.

Krijgt ze kiesjes, want mijn dochter had werkelijk altijd luieruitslag als er tandjes op kiesjes doorkwamen, een paar keer zelfs tot bloedens toe. Zielig he? Hopelijk komt het bij Sophie niet zo ver!

Terug
Bovenaan