Rode Hond gevaarlijk?

Vorige week heb ik helaas na 11 weken een miskraam gehad. Uit bloedonderzoek is nu gebleken dat ik geen anti-stoffen heb tegen Rode Hond. Een inenting zou betekenen dat ik de eerste 3 maanden niet zwanger mag worden. Een lange tijd, juist omdat ik het gevoel heb, dat opnieuw zwanger  worden juist een nieuw begin kan zijn na een heel verdrietige periode. Het risico op Rode Hond op te lopen schijnt heel klein te zijn. Ik ben vroeger ook gewoon ingeent, maar heb gewoon geen antistoffen opgebouwd. Het kan dus ook nog eens zo zijn dat we 3 maanden voor niets wachten. Aan de andere kant wil ik ook niet schuldig zijn aan het krijgen van een ongezond kindje. Wie heeft hier nog meer mee te maken gehad?

Lfs

Zimone,

ik heb het zelf niet meegemaakt, maar mijn tante wel.

Toen ze zwanger was kreeg haar dochter voor de tweede keer rode hond, en mijn tante kreeg ook rode hond voor de tweede keer.
De zwangerschap is vanzelf afgebroken. Mijn tante heeft me ooit vertelt dat het vruchtje niet eens meer op een kindje leek. celdeling was willekeurig geworden en het leek gewoon helemaal nergens op.

Rode hond is heel erg gevaarlijk, maar soms heeft inenten of de rode hond krijgen geen zin. Je lichaam ruimt ahw de anti-stoffen op.

Een vriendin van mij is drie keer ingenet, heeft als kind rode hond geha, en telkens weer is er geen spoor te vinden. Raar maar het komt voor.

Succes met je beslissing.

Miep

Ik ben Robert (vriend van sweety) Rodehond oftewel rubellia, ik ben werkzaam in de zorg en wij hebben een client waarvan de moeder tijdens de zwangerschap rode hond heeft gekregen, ogen zijn niet volledig ontwikkeld en deze client heeft authistische kenmerken (er ligt nog geen volledige diagnose over deze client).
Ook heeft de client last van manische uitspattingen, wat ik veelal heb geleeerd van deze client is dat veel van de kenmerken die hij vertoond afkomstig zijn vanuit de tijdperk dat moeder rode hond had tijdens de zwangerschap, er kan natuurlijk altijd iets gebeuren tijdens je zwangerschap en dat hangt af van veel factoren dat je niet ingeent bent betekent niet dat je rode hond krijgt er is een kans, en misschien kun je je afvragen hoeveel je hieraan gaat denken tijdens je zwangerschap, want als je er nachtenlang van wakker gaat liggen dan is dat denk ik niet zo bevoordelijk voor de zwangerschap.
Ook om er meer over te weten te komen vraag het aan je arts of zoek via google naar ouders met ervaringen hiermee, je komt er namelijk wel een aantal tegen.
Veel suc6

Terug
Bovenaan