rode hond of andere kinderziekte?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Loek is ziek, morgen ga ik naar de HA en weet dan meer, maar het lijkt er op (als ik het boek erbij pak) dat hij de rode hond heeft. Rode vlekjes, van achter de oren verspreidend over zijn hele lijf, lichte koorts gehad... Ik heb eea opgezocht erover en de ziekte breekt 14-21 dagen na besmetting uit en...
14 dagen voor hij ziek werd, hadden we de meeting!

Zijn er meer kindjes ziek? Dit is een onschuldige ziekte, maar voor zwangere vrouwen en ongeboren vruchtjes kan het gevaarlijk zijn. En Eveline was er ook!!!
Een groot verschil natuurlijk met Loek en de rest is dat Loek niet is ingeent en de rest, dacht ik, wel.

ik hoor het graag

Rosanne

Beterschap met Loek en succes morgen bij de HA

liefs Corina

Hier nog niets, maar Rode Hond is Laura ook nog niet tegen ingeent, dat gebeurt pas bij 1 jaar. Ze heeft alleen maar de DKTP en Hib en Peumocokken vaccinaties gehad, dus ik houd het in de gaten.

Ik hoop dat het met Loek verder wel goed gaat?

Als het goed is, is Eveline als kind ook ingegent tegen Rode Hond en ik heb ergens gelezen dat je dan je hele leven beschermd bent, maar misschien moet je haar anders even een mailtje sturen. (Als je haar adres niet hebt, dan roep je maar even over msn.)

Groetjes Ilona

We hebben het ergste wel gehad, dacht de assistente van de ha. Het weekend wilde hij alleen maar bij ons zijn, tegen ons aan hangen en dan nog kreunen en jengelen. Niet en slecht slapen, koorts. Maar sinds gisteren is de koorts weg, hij is minder hangerig. Nog wel veel, maar zo is Loek gewoon. Heeel veel hangen bij papa en mama!!! En die doen dat dan...
En vanaf vandaag dus die vlekjes. Hij spuugt ook al een paar weken meer, ik weet niet of dat erbij hoort.

Ilona, ik zal je vanavond msnnen over het adres van eveline. Ik vind wel dat ze dit moet weten. Waarschijnlijk kan ze er niets meer aan doen, maar ik wil het haar wel zeggen. Ik ga nu eerst met Loek op bed liggen.

Ik weet niet of het jullie opgevallen is maar ik had het idee dat de afgelopen week veel kleintjes niet in hun element waren. Veel jengelen, niet willen slapen, ze waren met moeite bezig te houden. Ook Rowan had hier last van. Nu is hij vandaag weer een beetje de oude. Ik kan hem nu ook weer in bed leggen overdag zonder 10 keer naar boven te moeten. Dat was namelijk de afgelopen dagen voordurend het geval.
Maar ik hoop dat het weer snel beter gaat met je aappie. Geef hem een dikke knuffel van ons.

Groetjes,

Annemiek

Dat was me wel opgevallen, maar dat weet ik aan het warme weer, dus dat vond ik niet echt alarmerend.

Trouwens, nu begint Laura te jengelen . Dus we zullen wel zien!

Groetjes Ilona

aaah arme loek!!
senna heeft tot nu toe niks. het is volgens mij inderdaad zo dat als je ingeent bent tegen rode hond dat je dan je hele leven beschermd bent. zou haar inderdaad we leven inlichten.

nou heel veel sterkt voor en met je kleine mannetje.

liefs marijke

ach arme loek. Hier is het ook al heel de week jengelen, hangen, koorts e.d maar danny heeft dan ook oorontsteking en afgelopen maandag zijn 3 e prikken gehad.
Ik wijt het daaraan. Het viel mij ook al wel op dat er meer moeders het over jengelende kindjes hadden.
misschien   hebben wij vandaag de ergste dag, want danny is al jengelend de dag begonnen en wil alleen maar rondgesjouwd worden.

Laten we hopen dat ze snel weer in hun hummetje zijn.

groetjes en beterschap irene

Terug
Bovenaan