rode plekjes op wangen???

Hallo,

ik heb een vraag.
Mijn dochtertje van anderhalf heeft last van rode plekjes op haar wangen, wat zich in 1 vlek vormt. Het lijkt op ringworm maar dit is het dus niet!
Vorig jaar heeft ze het ook gehad, het begon rond dezelfde tijd, zo rond de koude periode (herfst en winter). Ben toen ook bij de dokter geweesd en die had mij een schimmelzalfje mee. Dit leek eerst te helpen maar het werd al snel erger, zo erg dat haar hele wangen vol zaten. Dokter weet niet wat het is.
Ik smeer er op het moment Weleda Calendula zalf op, en Winterwangenzalf. Dit helpt niet.
Wie kan mij helpen??

Groetjes Ester.

hi,

kan het ook zijn van het duimen / fopspeen sabbelen? mijn zoontje heeft ook van die plekken en volgens het CB was het van schuren van spuug op zijn wangen. hij heeft ook droogeczeem en dat ziet er op zijn wangen als rode droge vlekken uit. vooral nu in herfst / winter.
ik smeer er een beetje van een soort dunne vaseline op uit een tube van de apotheek.

Miep

Hallo,

Het valt buiten haar speen, dus daar kan het niet van komen. Maar wie weet is het wel exceem ja. Ik ga het gewoon is proberen met vaseline, het gewoon vettig houden. Wie weet....het zijn heel rare plekjes, want het ziet er droog uit (droge velletjes) maar daaronder ziet het er vochtig uit. Dus heb het eigenlijk nooit met vaseline geprobeerd, maar meer met sudocreme of zinkzalf.
Bedankt voor de reactie!

gr ester

Terug
Bovenaan