Rode plekken..droge huid OF iets anders??

Hoi allemaal!

Ik heb dringend raad nodig, want maak me erg ongerust.

Minoes heeft sinds een aantal weken nare droge, rode plekken op haar armpjes met schilfertjes! In eerste instantie dacht ik niet verder dan dat het een droge huid was en heb ik er Zwitsal bodylotion opgesmeert, helaas gingen de plekken niet weg en heb ik er een andere babyzalf (Sebamed?) opgesmeerd. Nog gingen de plekken niet weg en nu zelfs Bepanthen niet helpt, weet ik t niet meer.

Herkent iemand dit en/ of  heeft iemand tips? Ik hoor het graag..

Veel liefs,
Jacomien

hoi,

mijn zoontje heeft ook van die droge rosde plekken zoals jij beschrijft. we zijn vorige week bij de kinderarts geweest en die zei meteen dat het exzeem was, veroorzaakt door een koemelkallergie, nu komt dat ook bij mij in de familie voor dus dit zou best kunnen maar dat zijn ze nu dus aan het uitzoeken. ik weet niet of dit bij jou ook het geval is maar als het zo blijft zou je er even mee naar de huisarts kunnen gaan dan weet je het ook zeker vooral omdat de plekken niet weggaan.

groetjes sam

Hai,

Ik zou inderdaad even langs de huisarts, qua smeerseltjes heb je al van alles geprobeerd. Zou exceem kunnen zijn, maar kan ook een schimmel zijn. Is er binnen die rode plekken een lichtere plek? Zo ja, zou het ringworm kunnen zijn bijvoorbeeld.

Huisarts heeft hier meer verstand van dan wijzelf...

Succes, groetjes Nynke

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties!

De vlekken hebben geen lichtere kleur in t midden, dus het zal wel geen ringworm zijn (gelukkig..zucht). Ik hoop niet dat het eczeem is, want dat zou  sneu zijn  voor Minoes! Zal morgen meteen een afspraak maken bij de dokter, die weet idd meer...

Veel liefs,
Jacomien

Hoop dat je huisarts uitsluitsel kan geven. Ik vond trouwens je reactie apart. Ik heb toch liever ringworm dan eczeem!! Ringworm is na een zalf (kuurtje) en je kleding en beddengoed wassen, echt vrij snel over!! Eczeem is toch meestal een langdurigere kwestie! (met allebei valt goed te leven hoor, maar als ik zou mogen kiezen......)

Succes! Groetjes Nynke

Hoi!

Ik las mn stukje net na en inderdaad, mn reactie is n beetje vreemd! Bedoel het niet zo dat ik liever eczeem heb dan ringworm..ik hoop gewoon dat t geen van beide is!!

Ik bel morgenochtend de dokter en laat nog wel even weten wat ze heeft!
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Veel liefs,
Jacomien

Hoi,

Mijn dochtertje heeft het ook gehad en ik ben ook toen begonnen met bodylotion ging niet over dus ben ik naar de huisarts geweest die zei dat het een schimmel was en heb een zalfje voor gekregen. Ging nog niet echt over dus weer terug ander zalfje. Nou dat ging nog steeds niet over. Na een paar zafjes te hebben geprobeerd ben ik doorverwezen naar de dermatoloog. Gelukkig had mijn dochter er geen last van...
Bij de dermatoloog die zei dat het exceem was en heb een zalfje gekregen dat ontzettend goed werkte. Was binnen een week weg. En is ook niet meer teruggekomen. Wel smeren we haar op aanraden van de dermatoloog 2 x per dag helemaal van top tot teen in met vaseline. Daarmee houdt je het huidje lekker vet. Hoe vetter hoe beter. Ook gaan we gewoon zwemmen gewoon goed insmeren daarna. In bad gewoon elke dag en met badolie. Hoe vetter alles is hoe beter.
Mijn dochtertje heeft nu nergens meer last van.

Dus op naar de huisarts niet te lang mee doorlopen. Wie weet heeft hij voor jou een zalfje dat goed werkt en ben je er zo vanaf.

Pinda

Hoi!

Bedankt voor al jullie reacties!

Gisteravond heb ik nog één poging gedaan met n babyzalfje van de Etos (eigen merk) en ik dacht "als dit niet helpt, bel ik morgenochtend de dokter"..en t wonderlijke is gebeurd, toen ik vanochtend r armpjes bekeek waren de vlekjes al bijna weg!! Voor het babyzwemmen heb ik r nogmaals ingesmeerd en na die tijd (bij t opnieuw insmeren)  voelde ik de vlekjes niet eens meer..wauw!! Ik hoop dat het zo blijft, want dan was het toch gewoon n droog huidje (pff)!!

Nogmaals bedankt voor de tips, heb me namelijk weer s echt zorgen gemaakt..

Veel liefs,
Jacomien

Terug
Bovenaan